Dubbla Dellorto 40 DRLA, renoverade och provkörda. 32 hals, 150 huvud, 180 luft, 60 lågfart. Komplett kit med nytt från CB Performance- insug, luftfilter och gasreglage. Typ 1 dubbelport.
7500:-
0703330502
1 2020-10-24 08:00:43 Senaste redigerad av eightsecbug (2020-10-26 12:25:04)
jag har nyligen renoverat flera 40Dellorto och för er som vill ha förgasarnas Rolls_Royce så är ovanstående ett superdeal. Om det inte vore så att jag själv sitter på flera set skulle jag slå till direkt. Min första trimmotor hade dubbla Dellorto 40 och är utan tvivel den bästa gatmotor jag nånsin haft. Så ni som går i förgasartankar slå till innan det är försent.Dom här pärlorna dyker inte upp så ofta dessa dagar.
Enda bekymret jag har haft med Dellorto är läckande original flottörventil. Avhjälptes med byte till flottörventiler med gummikona.
Alfa 1750 carburetor store i Italien har allt till dessa pärlor.
Sålt
jag har nyligen renoverat flera 40Dellorto och för er som vill ha förgasarnas Rolls_Royce så är ovanstående ett superdeal. Om det inte vore så att jag själv sitter på flera set skulle jag slå till direkt. Min första trimmotor hade dubbla Dellorto 40 och är utan tvivel den bästa gatmotor jag nånsin haft. Så ni som går i förgasartankar slå till innan det är försent.Dom här pärlorna dyker inte upp så ofta dessa dagar.
Hans
Kan du beskriva "den bästa gatmotorn"?
Vad gäller volym toppar kamaxel vevaxel osv?
Det vore väldigt intressant
Jag hade en 1915 med Engle 125 kam. I stort sätt bara renoverade originaldelar och 044 toppar med 40x35.5 ventiler. Mild portning och 9.5-1 i komp. Lät helt original på tomgång men kom väldigt stark vid pådrag.