1

Endast ytrost inga hål mm
1200 kr paret frakt med Schenker troligtvis 150 till 200kr
Obs jag vet inte exakt vilken modell dom passar till men det
vet säkert någon här på forumet

Post's attachments

DSCN0711.JPG, 878.78 kb, 1844 x 1383
DSCN0711.JPG 878.78 kb, 160 downloads since 2020-08-23 

DSCN0712.JPG, 897.01 kb, 1844 x 1383
DSCN0712.JPG 897.01 kb, 129 downloads since 2020-08-23 

Mvh Återfall

Ps. Om du kör på en lång resa med din gamla vw ,fyll då en resväska med reservdelar.

2

De är till senare typ 4 motorer med rektangulär avgasport s.k. square ports. CV motorkod

2256 typ 4 buggy -66

3

Jag är intresserad. Har du ett eller 2 par?

4

lantis skrev:

De är till senare typ 4 motorer med rektangulär avgasport s.k. square ports. CV motorkod

Är du säker på det?

Jag gissar att dom är till sena 2 liters motorn i bay, dvs motorkod GE dom värmekammrarna är OYO dvs platt ovalt säte mot toppen.

Men ev. köparen får väl reda ut detta, CV ser nästan likadana ut tror att det som skiljer är anslutning mot fläkten.

/Foppa

5

kinpin skrev:

Jag är intresserad. Har du ett eller 2 par?

Det finns bara ett par

Mvh Återfall

Ps. Om du kör på en lång resa med din gamla vw ,fyll då en resväska med reservdelar.

6

Det bör vara till CV har en CV motor liggandes i skjulet hemma med dem värmekammrarna  ICQ/bs

2256 typ 4 buggy -66

7

Jag köper dom, skickar PM.

Mats

8

Zündfolge skrev:

Jag köper dom, skickar PM.

Mats

OK svarat på ditt PM

Mvh Återfall

9

lantis skrev:

Det bör vara till CV har en CV motor liggandes i skjulet hemma med dem värmekammrarna  ICQ/bs

Jag ger mig, kollade bilderna på CSP nu och det är till T3 79-83. Jag köpte fel till min sena baymotor för ett antal år sedan, därav förvirringen.

Sorry för OT.

/Foppa

10

Ok är det T3 får jag dra mig ur. Anslutningarna mot toppen skulle iofs kunna bytas från sönderrostade kammare men luftanslutningarna ser helt olika ut. Tyvärr

Mats

11

Zündfolge skrev:

Ok är det T3 får jag dra mig ur. Anslutningarna mot toppen skulle iofs kunna bytas från sönderrostade kammare men luftanslutningarna ser helt olika ut. Tyvärr

Mats

OK
Fortfarande till salu

Mvh Återfall

12 Senaste redigerad av Foppa13 (2020-08-25 18:12:14)

Zündfolge skrev:

Mats

Sorry om jag lurade nån med mitt babbel, bygga om dessa till värmekammare till GE motorn är en ganska dålig idé. Anslutning mot toppen är densamma men längre bak skiljer det endel. Jag fick ett tips för ett antal år sedan att bygga om vanliga typ4 kammare till att passa GE. Det man gör är att man kapar den instickande anslutningen mot toppen och gör ett platt säte istället, först kapa med vinkelslip sen försiktigt fila ner sätet med en långfil, viktigt att man slipar båda anslutningarna samtidigt, därav en fil som är lång nog. Jag kör så på min GE sen 5 år tillbaks, har fått plocka ner en gång och tätat i ena anslutningen annars har det funkat fint.

Finns nån gammal tråd om det, kan kika om jag hittar igen den.

Sorry för OT igen...

/Foppa

13

Jag köper dom. Skickat pm.

14

Har svarat på ditt PM

Mvh Återfall

15

Sålda!

Mvh Återfall