Zündfolge skrev:Ok är det T3 får jag dra mig ur. Anslutningarna mot toppen skulle iofs kunna bytas från sönderrostade kammare men luftanslutningarna ser helt olika ut. Tyvärr
Mats
Sorry om jag lurade nån med mitt babbel, bygga om dessa till värmekammare till GE motorn är en ganska dålig idé. Anslutning mot toppen är densamma men längre bak skiljer det endel. Jag fick ett tips för ett antal år sedan att bygga om vanliga typ4 kammare till att passa GE. Det man gör är att man kapar den instickande anslutningen mot toppen och gör ett platt säte istället, först kapa med vinkelslip sen försiktigt fila ner sätet med en långfil, viktigt att man slipar båda anslutningarna samtidigt, därav en fil som är lång nog. Jag kör så på min GE sen 5 år tillbaks, har fått plocka ner en gång och tätat i ena anslutningen annars har det funkat fint.
Finns nån gammal tråd om det, kan kika om jag hittar igen den.
Sorry för OT igen...
/Foppa