1

http://cal-look.no/lounge/index.php/top … #msg356710

Potent 58 oldschool callook gatracer säljes. Har provat dragracing nu, och kan konstatera 11.78 @180.45 är snabbt.... Och kul. Jävla kul. Nya grejjor i kikaren gör att jag måste rensa och denna ryker.

Karossen:

Bantad på vikt där det går, plastrutor och så tunn å lätt som man kan få en bubbla utan att kapa allt för mycket. Plastlyktor (Helsings smedja) motivlackade 'real light' av Nubben Alu inredning och aluluckor för axcess till förgaseri å stift. Superlätta T-bars och plaststolar med 6p bälten. Linelock broms. Liten skumfylld "bomb" tank. Racebatteri. Huvudbrytare på främre panelen. Fet bränsleledning för bra minutliterflöde.

Schysst patinerad utvändigt.

Motorn:

2332cc, empi 51.5förgasare Superflow toppar, Fk89 och rakskurna drev

Mahlekolvar, AA-cyllar, DPR-vev wedgemated, H-profilstakar, Stinger och ljuddämpare om man vill smyga på gatan. Bromsade 210-215hk 2012-13 körd av mig med diverse framgång på Volksmeet, BRC och SCC. 

Lådan har spole och är riktigt rätt utväxlad för bilen! Utväxling: 3.75, 2.26, 1.58, 1.22. Nygenomgången av Landelius och är inte inmonterad ännu. 

Erco Raceweights med gatslicks MT bak.

En bil som kör höga elvor på löpande band med rätt chaufför. Eller en ball glassätar rödljus callooker

Pris: 125.000 as is

Kan styckas men till annat pris.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden