1

Forumet har ju så otroligt många imponerande mekaniker så kanske någon vet.
Samlar delar till mitt 356 cupe bygge på 67:a platta med 4 bults trummor runt om.
Tänker skIvor fram och trummor bak till att börja med ICQ/bl 
Sänkspindlar fram men passar dessa orginal bärarmar? Kanske en fråga till leverantören! Sedan nya skivor med 5X205.
Finns ju nya trummor att köpa 5X205, men endel passar tydligen inte just 1500:an från 67?? ICQ/bw
Hur ser det ut där ute, någon som vet? Konverteringar finns ju många bevisligen!
El kanske är det bara dumt, att slänga bort pengar... ICQ/av
Kanske bara sätta dit orginal 4 bults skivor från en 68:a? De ska tydligen passa på 67:ans bärarmar?
Svåra frågor.  ICQ/ab

2

Om du har trummor runt om lär det vara en 1300, 1500 har 4-bult runt om och skivor fram.
Vill du ha skivor och 205/5 så är det eftermarknads som gäller och spindlar finns original om du inte vill ha sänkta.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Hm lite märkligt då det står 1500 limo i regpappiren!
Kanske finns bastarder? ICQ/aq

4 Senaste redigerad av Svwerker (2020-07-21 20:26:21)

Är den privatimporterad?

Oavsett blir det samma operation om du vill ha 205/5 och skivbromsar.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Nä d tror jag inte att den är.
Hittade en film på tuben där en kille sätter på ett par gamla 5 bultstrummor på en IRS Axel, behövs dock en distans.

6

-67 hade 1300 205/5 och trummor. 1500 hade 130/4 och skivor fram. Observera att detta inte gäller alla marknader men i princip är det så i Europa.

Att få på 205/5 på en -67 är I princip bolt on bak men nu vill du väl även ha det fram tillsammans med skivor och du blir det lite knepigare för då blir det lite annat än original.

Ali G

7

Ok ja men då får jag leta trummor från 67 och sedan blir det att köpa nya skivor med 5 bult fram!
Tack Sverker för bollandet och ditt kunnande.