1

Är det samma nyckel till alla lås på en 68a bay original, eller är det separat nyckel mellan dörrarna och tändningslåset?

Frågan gäller en -68

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

2

1 nyckel.. enligt instruktionsboken som gjorde "stor" sak av det.

Fast jag har också en till tändning och en till dörrarna till min 68a. Den till dörrarna är dock av äldre typ och antagligen ett resultat av att någon bytt 68a handtagen till splitthantag (som i alla fall inte jag kan se skillnad på)

3

Jag vet ju lixom inte hur min är... Det jag vet är att nyckeln passar till dörrarna, och är gjord för den koden jag har i dörrhandtaget.

Går det pilla ut tändningslåset, eller läsa nyckelämnneskoden på låset om det sitter monterat?

Jag har gjort några tafatta försök, men utan gott resultat. Förhoppningarna var att det skulle passa till överallt, men frågan är ju om tändningslåset är mest slitet, och att den nyslipade nyckeln inte riktigt lirar i det slitna låset, men det är bara teorier.

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

4

50 split skrev:

Går det pilla ut tändningslåset, eller läsa nyckelämnneskoden på låset om det sitter monterat?

Du måste borra på rätt ställe för att få loss tändningslåset, finns guider för det på nätet. Men inte så enkelt att det bara är att pilla loss, det sitter med ett låsbleck.

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

5

Fingers crossed! Fick hem ett kuvert idag, med en nyckel från gamla damen!!!!!  ICQ/ag  Å, det är inte samma kod som jag gjort från dörrarna! HOPPAS!!!!

KO   tror jag ämnet hette... Visst var det ett konstigt nyckelämne?

Tel 07noll357185ett

6

TKO hade varit bättre om det inte skulle gå bra ICQ/ae

Ät gul snö, det kan vara öl.

7

KO visade sig vara K0 altså, "Kå, Noll" Och inte "Kå Oo" oc K visar sig vara typ 1 ->71
Enligt listorna

Tel 07noll357185ett