1 Senaste redigerad av Elias (2020-07-22 22:35:48)

Jag behöver en svets för att byta diverse plåtbitar på min buss, ca 1 - 1,5 mm plåt. Det ska antingen följa med en gastub till den eller så ska det finnas möjlighet till att kunna koppla in en gastub, man måste kunna koppla in det. Måste även gå att koppla in i ett vanligt eluttag, enfas. Svetsen ska vara på ca 125 ampere max strömstyrka. Det är ungen proffssvets jag söker, utan en enklare, men som ändå inte är något billigt skräp som knappt fungerar. Prisklass beror på svetsen och om det ingår gastub eller ej, men låt mig säga max 3000 för enbart en svets utan gastuber och så, men som sagt var det beror helt och hållet på svetsen. Viktigt också är att den fungerar som den ska och att man inte måste hålla på att byta ut en massa delar på den.
Bör finnas hyffsat nära Stockholmsområdet, eller Norrtäljeområdet.

2

Hej Elias,

jag har en Esab mig C141. Kompakt stegreglerad MIG/MAG-svets som har inbyggt matarverk
och svetsar med både solidtrådar (som kräver skyddsgas/argonmix) och flusstråd.
Den har vanlig enfas uttag. Jag säljer den för 3000 kr den är aldrig använd. Då jag köpte två. En för sommarstugan och en för stan.
Om det låter intressant så når du mig bäst på 070 - 25 45 360. Bor i Farsta Strand söder om Stockholm.

Mvh Per Olsson