Hej jag har köpt en framvagns balk till min 57a har original pladpaket och original spindlar. Sätt dit allt och allt såg bra ut tills jag skulle känna på fjädringen och det fanns ingen fjädring alls i framvagnen därför att den lägsta länkarmen lägger sig på genomslagsgummit så framvagnen bli helt stum feraökte att höja bilen men det blev ingen skillnad den understa länkarmen lägger sig bara, det spelar ingen roll hur jag ställer höjden samma sak händer ändå, hur ska jag tänka blir helt snurrig av alla olika versioner 
2 2020-06-24 20:45:07 Senaste redigerad av Johan W (2020-06-24 20:46:31)
ska man sänka ordentligt kapar man bort armen och byter stötdämpare, ska man sänka mycket är det bäst att ha sänkspindlar med
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
3 2020-06-24 21:07:45 Senaste redigerad av goagubbar1 (2020-06-24 21:08:12)
ska man sänka ordentligt kapar man bort armen och byter stötdämpare, ska man sänka mycket är det bäst att ha sänkspindlar med
Okej ja det förstår jag, jag körde så högt det bara går med ändå så ramlar den ner och lägger sig på kuddarna, kan jag ha sätt något fel för jag kan inte reglera höjden alls, ska man ha så att den övre länkarmen fjädrar uppåt och den undre fjädrar neråt? 
4 2020-06-25 20:01:02 Senaste redigerad av Johan W (2020-06-25 20:18:04)
Nja dom ska va parallella men jag har hört talas om att en del har det så som förspänning men bara lite har du bilder skulle man kanske se något
när du låser den på mitten ska skruven vara i försänkning i mellan dom mittersta bladen lika som bärarmarna sen brukar jag montera allt med en domkraft under mitten och sist låsa med bricka o mutter
är det denna du har så vill du ha skruven högst upp förs på båda inte som på bilden

Nja dom ska va parallella men jag har hört talas om att en del har det så som förspänning men bara lite har du bilder skulle man kanske se något
när du låser den på mitten ska skruven vara i försänkning i mellan dom mittersta bladen lika som bärarmarna sen brukar jag montera allt med en domkraft under mitten och sist låsa med bricka o mutter
Men när jag har låst på högsta läget så ramlar ändås bilen ner på genomslags gummit hur jag än ställer den så ramlar den ner, kan bladpaketet vara helt slut helt enkelt? Är ändå en 57a
nja har aldrig varit med om det, dåliga ja men inte slut
nja har aldrig varit med om det, dåliga ja men inte slut
Hade det hjälpt att helt enkelt kapa bort genomslags hållaren?
om den vore så slut skulle du lätt kunna lyfta bäramen upp och ner när den är upphissad
Johan W skrev:nja har aldrig varit med om det, dåliga ja men inte slut
ja om du vill ha den så låg jag tror den sitter lägre än original
har du en med taggbricka så har du vridit rätt mycket om skruven sticker ut högst upp den är nästan orginalhöjd som det ser ut på bilden
hur såg mittenklumpen ut var det 2 hål och var det en liten skruv också
goagubbar1 skrev:Johan W skrev:nja har aldrig varit med om det, dåliga ja men inte slut
ja om du vill ha den så låg jag tror den sitter lägre än original
Okej kommer beställa nya bladpaket för jag kan lyfta upp hjulet när bilen är upphissad och om inte det hjälper så kapar jag bort genomslags hållaren
har du en med taggbricka så har du vridit rätt mycket om skruven sticker ut högst upp den är nästan orginalhöjd som det ser ut på bilden
hur såg mittenklumpen ut var det 2 hål och var det en liten skruv också
Har tagg bricka, känns som bladpaketet är dåligt