1 Senaste redigerad av Stefan F (2020-06-20 22:07:23)

Hmm... trist  ICQ/bh

This site has been suspended

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

2

ICQ/bh  ICQ/ac

3

Fesboken tar död på de flesta forum tyvärr.

Hoppas folk inser skillnaden snart, och håller liv i det som är värt att hålla liv i..

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

4

Piraten skrev:

Hoppas folk inser skillnaden snart, och håller liv i det som är värt att hålla liv i..

Har ju varit väldigt låg aktivitet där i många år, även på Meanbugs tid, så att skylla på Fejjan håller inte.
Det var länge det forum med flest registrerade men det hjälper inte när man inte använder det.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5 Senaste redigerad av vwato (2023-10-01 22:18:41)

Det fungerar att läsa på forumet för den som är intresserad, men man får vara lite specifik och då hittar man guldkällorna.

http://www.vwtyp1.com/teknik

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

6

Riktigt kul ICQ/bq

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

7

Svwerker skrev:
Piraten skrev:

Har ju varit väldigt låg aktivitet där i många år, även på Meanbugs tid, så att skylla på Fejjan håller inte.
Det var länge det forum med flest registrerade men det hjälper inte när man inte använder det.

Njae, visst att typ1.com tappade aktivitet redan i samband med att MB blev poppis, men så kallade "forumdöden" som är mer nutida är nog den sista spiken i kistan så att säga. Eftersom jag inte har FB själv tycker jag det är en väldigt tråkig utveckling.

Men det är inte bara det att trafiken flyttat över till FB som är tråkigt, både själva mentaliteten och det begreppet som kallas "netikett" har förändrats, i mina ögon också till det sämre. Det brukade vara öppnare, mindre "korrekt" och helt enkelt mer levande.

En annan tråkig utveckling som gjort forumen mindre användbara är alla borttappade bilder. Jag vet inte hur många gånger jag haft ett problem, lyckats hitta en tråd som passar min situation och vital information i form av bilder är helt borta, tråden till ingen nytta. Forum med egna bildarkiv är föredömliga och borde bli en framtida standard.

Nu lät jag riktigt dyster, men jag är ingen bakåtsträvare och jag är inte typen som försöker motarbeta utveckling. Jag ville väl egentligen bara dela med mig av mina tankar här, precis som jag gör i min projekttråd, för än finns det en och annan som inte drar sig för att skriva på ett faktiskt tangentbord och använda mer än emojis och likes för att uttrycka sig.

Jag gillar forumformatet och jag gillar när man kan dela med sig av sina tankar och kunskaper utan att vara rädd för att trampa någon på tårna, men samtidigt vara hövlig och behandla alla med samma respekt som de man möter i verkliga livet. ICQ/bs

Grinder and paint, makes me the welder I ain't