26 Senaste redigerad av luftgekühlt (2020-06-21 08:55:41)

OK, fördelaren, (får be om ursäkt för siffrorna ovan, läste den dagen från aluminiumhuset såklart, men kanske glömde jag glasögonen hemma  ICQ/ai  ICQ/bm ):

läser idag:
JUR 4
0 231 137 020
VW 111 905 205 T

Kan inte läsa Bosch någonstans men googlar och ser att det är det (väl):
https://www.vwnos.com/111-905-205-t

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

27

Det tiosiffriga är Bosch nummer.
Kanalerna till vakuumregulatoranslutningen i förgasarna är olika borrade på de olika versionerna av förgasare.
Den fördelare som saknar centrifugalregulator skall ha en förgasare med kanaler borrade så att förställarkurvan för tändningen blir liknande den för fördelare
med centrifugalregulator.
Men som nämts symptomen är förorsakad av något annat.

28

30/31 förgasaren är ersättning för att passa till vakuumfördelare. Har väl ingen exakt matchad fördelare då den inte satt original men din fördelare skall nog fungera bra med den.

Även om panelen satt tändning som trolig orsak så tycker jag inte det är fel att kolla att choken går tillbaka, nålventilen i förgasaren fungerar som den skall/ inte hakat upp sig av skräp och att den nya bränslepumpen inte ger för högt tryck. Hur ser tändstiften ut?