Även jag skulle vilja se PIX-bussen! 
eneste uvanlige jeg har er vel denne bilen her ... orginal ascona 400

25hpman skrev:Med så tunga prylar lär det inte bli himlen för dej...
Nääh, nån tvärflöjtsblåsning har väl aldrig varit min melodi, så man får väl joina nissarna därnere istället, men då kommer dom att få ett rent helvete, då jag sätter igång å dammsuger efter KdF-prylar
med det intresset lär du väl veta veta vem J lundvall är. bästa polarn
Rambler American -64, inte den vanligaste bilen i stan..
En riktig bakelittelefon, modifierad till headset för den vanliga modärna mobilen
En luxor rör-radio med stereo och lufor
En t-shirt från 70 talet från Volvo flygmotors korplag i innebandy
Buss -66
Vad säger ni om en en vimpel med den Kazakstanska flaggan och ett pappersark med deras nationalsång á la Borat! Fast det riktigt roliga är väl hur dessa användes. Det var när jag var i LA 2006 som det var premiär för filmen och de behövde ett gäng 'extras' som skulle stå bakom scenen när han 'höll tal', och sen skulle vi i kör sjunga sången! Tror nog vi mest stod där och skrattade ikapp men belöningen i det hela var att få vara med på själva visningen i en biosalong till bredden fylld med A-list celebriteter. Den kvällen glömmer jag nog aldrig. 
KdF Kundendienst-Berater skrev:25hpman skrev:Med så tunga prylar lär det inte bli himlen för dej...
Nääh, nån tvärflöjtsblåsning har väl aldrig varit min melodi, så man får väl joina nissarna därnere istället, men då kommer dom att få ett rent helvete, då jag sätter igång å dammsuger efter KdF-prylar
med det intresset lär du väl veta veta vem J lundvall är. bästa polarn
Med denna monstruösa skapelse kommer du revolutionera svenskt skogsbruk! "Effektivisering" kallas det visst....
Hittade en stort sett oskruvad Puch Dakota 1969 i hembyn. Ovanligt med röda dakotor som inte blivit "förnyade" med blå färg och borthackade bakskärmsfenders. Ungefär som att byta till stor bakruta på en split typ1. Typ

Är det verkligen en Dakota? Måste vara en gammal rackare.
Jag tycker det ser ut som en Texas? Men dom hade kanske inte kromtank?
Vet du årsmodell?
Riktigt trevlig moped, den hade jag gärna haft i garaget 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Är det verkligen en Dakota? Måste vara en gammal rackare.
Jag tycker det ser ut som en Texas? Men dom hade kanske inte kromtank?Vet du årsmodell?
Riktigt trevlig moped, den hade jag gärna haft i garaget
Om det är en oskruvad moped så skulle den haft silvrig tank istället för crom tank, om det hade vart en texas.
Så har jag förstått det i alla fall.
Typ 1 -67 Linkpinscraper
Typ 1 -51 Långtidsprojekt
Ni har rätt i att en Texas skall ha silvrig tank, stort sett allt krom ska vara ersatt med silverfärg på en sån då det var en "budgetdakota" och de var även röda. Men detta är en äkta Dakota av 1969 års modell, det är lite av en hybrid mellan den blå dakotan och den från 60-talet röda då 69an var den första med den klassiska "V3" motorn. 1970 kom den hyllade blå Dakotan och den var stort sett likadan som denna förutom avsaknaden av bakskärmsfenders och några små detaljer.
Då är ju matematiken lätt att var du en småfattig (eller ekonomisk) 15åring i början på 70-talet och de andra grabbarna körde runt på nya BLÅ Dakotor när du (eller dina föräldrar) bara hade råd med en gammal RÖD Dakota, var det ju inte så svårt att köpa en liter "Dinoblå" färg och huggmejsla bort fendersen och vipps var du också en av de tuffa killarna med blå dakota! Och hade du dessutom störtbåge, uppsvängt avgasrör och ett kulört fårskinn på pudan fanns det ju inte trosa som var torr vart än åkte 
En kartong nya, oöppnade kuvert med TV piraternas julpaket från 1983
Innehållande klistermärke, 3D glasögon, mm...
Det får väl anses som relativt ovanligt 
Ghia 57
Jobbat på Posten, eller?
Nä, jag hittde det i en skrubb på ett gammalt värmeverk 
Ghia 57
En tysktillverkad jukebox från -68 hör väl till de mer ovanliga prylarna i samlingen. Tyvärr så har den hakat upp sig på att endast spela "Idag är jag stark" om och om igen... Ska man ta det som ett omen? 
En gammal gibson från 60-talet....
--- ulmen grün buss -71 ---
En tysktillverkad jukebox från -68 hör väl till de mer ovanliga prylarna i samlingen. Tyvärr så har den hakat upp sig på att endast spela "Idag är jag stark" om och om igen... Ska man ta det som ett omen?
x2
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport
Det enda som jag kommer på nu är nog denna cykeln, en Bomber Pro.
Gillar den så mycket att jag inte har kunnat med och sälja den fastän den är lite för liten för mig.

Det enda som jag kommer på nu är nog denna cykeln, en Bomber Pro.
Gillar den så mycket att jag inte har kunnat med och sälja den fastän den är lite för liten för mig.![]()
Inga bromsar och inga växlar, vad är det för skit? 
44 2011-12-06 12:50:16 Senaste redigerad av david (2011-12-06 12:51:02)
Inga bromsar och inga växlar, vad är det för skit?
Haha... japansk velodromcykel 
en HEL kritpipa som jag hittade på en sandbotten när jag va o simmade, inte min på bilden men en liknande.
-En flintyxa
-Första nummret av Svenska Gustaf (Garfield)
-NOS barndoorbakljus
-Ett Nintendo tabletop Marios Cement Factory fullt fungerande

En "Trafikmagasinet Wunderbaum".
Vågar man öppna och dofta?
Kan ju vara värd en förmögenhet när pensionsåldern är nådd.....

Jag läste nånstans att Usama Bin Ladens porsche 911 stod nånstans i sverige (han kom väl från en rik familj och hade väl läst på nåt universitet i europa?).
Hans broders targa står på bilmuseet i Sparreholm, pluggade på Chalmers.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg
Måste vara den buss jag fick av min kära flickvän i julklapp, handgjord av henne i keramik. Tur att dom vet vad man gillar! 

50 2012-01-08 21:30:47 Senaste redigerad av mettis (2012-01-08 21:31:16)
Måste vara den buss jag fick av min kära flickvän i julklapp, handgjord av henne i keramik. Tur att dom vet vad man gillar!
Grejjer gjorda i 1 exemplar blir väl alltid "sällsynta" ?-))