.
1 2020-05-23 09:15:40 Senaste redigerad av stout (2020-06-02 15:49:08)
Den är som original
Samma bestyckning som det var på 70 talet början
Men i VW sverige verkstadshandbok om bränsle Så gjordes det bestycknings ändring enligt servicemedelande ( 74-75)
Som i korthet är som man ändrade från 130 till 132.5 på h munstycket i dag 135 minst
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Hur ter sig denna förgasare jämnfört med original? Är det värt att köpa eller ska man hålla sig till en gammal och renovera upp den?
Samma förgasare går att köpa på Amazon.de för typ 800 spänn inkl expressfrakt, bara ett tips.
Andreasson skrev:stout skrev:Hur ter sig denna förgasare jämnfört med original? Är det värt att köpa eller ska man hålla sig till en gammal och renovera upp den?
Samma förgasare går att köpa på Amazon.de för typ 800 spänn inkl expressfrakt, bara ett tips.
Har du någon läna att bifoga? Är det china crap?
Bara söka på solex 34 pict 3 så dyker det upp massa resultat. Mycket möjligt att den jag köpte på Amazon är tillverkad i Kina, såg inte att det stod att den på Misab var tillverkad ngn annan stans än Kina så jag tyckte det kändes onödigt att betala mer än dubbelt för samma pryl.
stout skrev:Andreasson skrev:Samma förgasare går att köpa på Amazon.de för typ 800 spänn inkl expressfrakt, bara ett tips.
Har du någon läna att bifoga? Är det china crap?
Bara söka på solex 34 pict 3 så dyker det upp massa resultat. Mycket möjligt att den jag köpte på Amazon är tillverkad i Kina, såg inte att det stod att den på Misab var tillverkad ngn annan stans än Kina så jag tyckte det kändes onödigt att betala mer än dubbelt för samma pryl.
Det finns gjuterier i Brasilien som tillverkar saker med god kvalitet till Bubbla ( volvo o scania gjuter saker där )
Mexiko har en massa gjuteri som gör till saker till bubbla med mycket bättre kvalitet än kina
Är man inte bered på betala för kvalitet och köper kina skit för billiga pengar och accepterar skit kvalitet och inte förstår skillnaden
Kanske man skall fundera två gånger varför värden ser ut som den gör i dag
Hela sydamerika är fult med bubblor I peru har dom snackat om att försöka starta en ihop sättnings fabrik
Dom bilana skall inte ha elektronink bara brytar spetsar o förgasare på grund av dålig kundskap av befolkningen
Jag skulle inte tro att MISAB skulle vilja tappa sitt goda rykte att köpa skit kvalitet
Vet flera företag som har klantat sig att ekonomen har styrt Dom har gått i KK
Ett av dom företagen är EMPI som gick den vägen Namnet EMPI har åter uppstått att ett riskkapital företag köpte namnet
Alla får göra vad dom tycker är rätt I min värld har man inte råd att köpa kvalitet skall man inte fråga sig varför företag inte klarar sig utan att gå i KK
Tyvärr är det så i daxläget Det är som att gny att oljan är dyr men att gå till bolaget o köpa ett lock Öl är billigt
Eller följa service tiden och köra dubbla längden och fråga sig varför det går sönder
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
Jag blir så förbannad när någon säger att den kina kopian är lika bra
AJ sims i us gick ut på Fb o varnade för kina munstycken för det var samma hål men olika märkning
1 130 var märkt 139 det andra var märkt 142 Han började flödes mäta o tolka hålen Inget av det som var inköpt var rätt av 100st munstycken
Effer som jag har en test bänk för spridare kommer det massa frågor
Det var en kille som hade skrotat maskin ( spikat sönder en kolv på rullande landsväg) Det visa sig det var kopior av bosch (man kan inte se skillnad på utsidan om det är från kina eller Bosch
Men dom slutade funka efter 4 bars soppa tryck ( den som var sämst)
Ingen klarade av Bosch tryck spec
Det kostade denna person cirka 75k för man var snål och köpte något som var billigare som kom från Kina
Att uppmana att saker är lika bra utan att ha veta blir jag besviken och mycket lessen
Sen att det finns mycket skit för Vw utan kvalitets krav ( jag kan inte förstå varför man köper skit i vw världen och inte förstår varför det går sönder )
Sen om det är någon som vill köpa kvalitet och fråga sätta detta Jag blir så uppröd
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
Det börjar bli rätt tråkigt att ge råd till folk om vad som är bra och dåligt. 40+årsefarenhet ifrågasätts direkt av nåt ljushuvud att jag har minsann köpt på Biltema och den funkar. Om bara priset spelar roll så tycker jag att de flesta kan googla sig fram till den billigaste varianten och köpa den utan fråga om andras åsikt. Det är folk som köper skit som ser till att hålla skitilverkarna om ryggen så att marknaden översvämmas av dåliga varor. Man skall nog stoppa upp ett tag och fundera på hur den karusellen slutar.Min teori är att det kommer att bli mer eller mindre omöjligt att köpa hyfsad kvalitet inom 10år då kinavarusen i sverige har konkurerat ut all seriösa försäljare. Kinavaruhus är i min bok Biltema Jula Clas Ohlson Rusta Överskottsbolaget och andra med bedrövlig kvalitet på varorna. Men som sagt fortsätt leta efter gratislunchen vem vet den kanske dyker upp igen.
Det börjar bli rätt tråkigt att ge råd till folk om vad som är bra och dåligt. 40+årsefarenhet ifrågasätts direkt av nåt ljushuvud att jag har minsann köpt på Biltema och den funkar. Om bara priset spelar roll så tycker jag att de flesta kan googla sig fram till den billigaste varianten och köpa den utan fråga om andras åsikt. Det är folk som köper skit som ser till att hålla skitilverkarna om ryggen så att marknaden översvämmas av dåliga varor. Man skall nog stoppa upp ett tag och fundera på hur den karusellen slutar.Min teori är att det kommer att bli mer eller mindre omöjligt att köpa hyfsad kvalitet inom 10år då kinavarusen i sverige har konkurerat ut all seriösa försäljare. Kinavaruhus är i min bok Biltema Jula Clas Ohlson Rusta Överskottsbolaget och andra med bedrövlig kvalitet på varorna. Men som sagt fortsätt leta efter gratislunchen vem vet den kanske dyker upp igen.
Bor man på landet med segt internet så kan det bli så.Jag tyckte att det redan fanns så mycket irrelevant i tråden så jag tog upp ämnet om billiga grejor. Du talar om marknadsekonomi men vad något kostar att tillverka har väldigt lite med vad det kostar att sälja. Jag antar att du inte hämtade bulten på fabriken bredvid maskinen så den har transporterats till grossist och sen åkt till butik där det jobbar folk som har lön. Alla i denna kedja tar betalt och betalar moms. Men om du anser att du har sunt förnuft kvar så varför inte starta en fabrik och börja göra bult eftersom du är övertygad om att du har blivit rånad. Vad gäller filmen så anser jag den är full av människoförakt och jag är ingen fan av lyteskomik och buskis.
Herre gud vad det här balla ur...
Jag ville bara tipsa om att vad jag trodde var samma förgasare finns att köpa i Tyskland för under halva priset för vad Misab tar. Ville bara vara schysst, inte starta något krig.
Jag tror egentligen inte att någon menar något illa alls.
De som har varit med i alla forum genom åren har hunnit se en del forums död och svara på en hel massa frågor, många av dom har besvarats många gånger och många andra hade kunnat slippa bli frågade från första början om man hade köpt rätt del från början, vilket många inte har möjlighet till, antingen ekonomiskt eller av andra praktiska orsaker.
Att köpa billigt betyder i många fall att man får komplettera eller byta ut till annat senare. Jag har provat detta många gånger.
Jag är också sjukt imponerad över den kunskap som finns på forumet och att de som besitter den kunskap tar sig tid att dela med sig, även om det är enkla frågor eller en rejäl djupdykning i något rätt spetsigt ämne.
Man kan kanske tänka sig att det byggs upp lite frustration genom åren som ibland får spilla över.
Köp det som passar dig.