1

Hej

Har sökt på nätet efter uppgifter om hur många passagerare man får vara i en Karmann Ghia respektive Karmann Ghia cabriolet. Har sett bilder på Karmann Ghia både cabrioleter och vanliga sedaner med baksäten, men när jag har gått in på Transportstyrelsen och sökt så har där stått 1 passagerare. Innan jag börjar min jakt på en Karmann Ghia cab så undrar jag om någon vet hur det ligger till med antalet passagerare.

Tack på förhand!

2

Ghia har bara 1 passagerare. Baksätet finns men det är mer bara nödsäte.

3 Senaste redigerad av Jessis (2020-04-22 17:22:22)

Tack för ett snabbt svar! Men vet du vad ett nödsäte innebär? Kan min 7 årige son åka där bak?

4 Senaste redigerad av yogi (2020-04-22 17:39:54)

Ja det går bra. Vilken årsmodell är du ute efter?
Säkerhetsbälte kom 62 i ghia. Då kom fästen i karossen och plattan för bälten.

Om du går in på sidan 5 i projekttrådarna så ser du en projekttråd om en ghia 60. På sidan 3 av dom sidorna ser du på bra kort hur baksätet ser ut. Och hur mycket plats det finns.

5 Senaste redigerad av Jessis (2020-04-22 17:44:21)

Tack för svaret! Nu ska jag bara hitta en Ghia cabbe oxå

6

Jag vet en kille som har inskrivet 3 passagerare i sin 59a cupe.
Han regbesiktigade hos en trevlig besiktiningsman som själv föreslog 3 passagerare  ICQ/bf

Min 57a cupe har bara en passagerare, men jag brukar ha min 5åring och hennes kompis bak ibland.
Det går precis att få plats med benen för en 5åring, om man inte har framstolar för långt bak.

Så din sjuåring kan nog inte åka så länge tyvärr, och en cab har väl smalare säte än en cupe?

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

7

De flesta poliser har inte koll eller bryr sig på antalet passagerare i bilar.
Så det är nog en samvetsfråga.

Med detta sagt är det trångt därbak.

"ljushuvud"

8

Tack för alla svar!