Hej är på jakt efter en växellåda som håller för lite värre motorer.Så är det någon som har en växellåda skicka gärna bilder och pris till min Mail [email protected] Anders
Det blir nog lättare att få napp om du berättar vilken typ av låda du söker sving eller IRS eller rent av busslåda. En bild på en låda som är preppad för mer hk säger ingenting då det är svårt att ta en bild på innehållet. Du kan också nämna hur mycket hk du har så får man aning om vilken typ av låda du behöver. En racepreppad låda idag med rådande dollarkurs kostar i delar 30 till 35000. Sen skall den också byggas.
Hallå jag söker en växellåda till sving och motor är på cirka 137 hästar.Ja jag vet att bygga en växellåda inte är gratis.Men jag hade tänkt att någon kanske hade en växellåda över efter något bygge!Men jag vet inte vad man behöver ha för låda till 130 hästars motor?Någon som har något förslag?mvh Anders
Jag tror du klarar dig med en genomgången originallåda kanske med en superdiff. En bra utgångslåda är en typ3 låda innan dom fick IRS med 4.125 ring och pinjong. Det går även att bygga om en senare IRS till sving men det kräver erfarenhet och verkyyg. Tidiga IRS med dubbla gavlar går att bygga om till sving. Jag brukar ta innanmätet från enkelgavlade IRS och flytta över till dubbelgavlade IRS och bygga om till sving.
5 2020-02-11 07:04:54 Senaste redigerad av lantis (2020-02-11 07:06:19)
Jag lånar tråden här, är också ute efter en låda men kan inget om att bygga och vågar nog inte ge mig på en låda. Vad tror ni om en rancho låda? De har ju förstärkta gavlar, diff och svetsade 3an 4an?
Till er två
Mats H i skåne bygger lådor för vettiga pengar ( han finns här som MH )
Lantis Om räknar vad Rancho kostar med frakt o moms o tull så blir det ett gäng pengar (exp $1595 x kronan 15344 kr sen moms o tull X1,32 = 20254 kr plus frakt ( det är lite jobbigt o det är fel på sakerna att skicka tillbaka till Us
Skulle tro det blir billigare att köpa av Mats Så får man garanti
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Csp har ingen tull, den är från Tyskland ju, 1 400 eur för skaplig låda plus core charge 450 och frakt 97. Men jag har snackat med MH nu och han är skittrevlig och stödjer hellre en lokal erfaren man än ett företag i Tyskland ,värdesätter personlig kontakt med
Csp har ingen tull, den är från Tyskland ju, 1 400 eur för skaplig låda plus core charge 450 och frakt 97. Men jag har snackat med MH nu och han är skittrevlig och stödjer hellre en lokal erfaren man än ett företag i Tyskland ,värdesätter personlig kontakt med
Bra val, han är både kunnig och trevlig. Han lärde mig massor under kvällen jag var där och hämtade min låda.