Lite pill i veckan, förutom att jag testade att byta tändstift och tändkablar så var det dags att koppla in elfläkten till oljekylaren, hörde med Macke tidigare och han föreslog plus från startmotorn och en jord fram till en brytare.
Inte helt haj på bilel men det ska väl inte vara några konstigheter... testade först att dra en plus till batteri och sen dra fram en jord nånstans där framme för att testa... hände ingenting... testade att dra jorden till minus på batteriet, snurra på som fan... testa att dra jorden på olika punkter fram och här och där igen, stendött
fatta ingenting och tänkte dra hem men drog fram en verkstadshandbok för att försöka förstå, slog upp ett elschema och... hmmm... från batteriet går ju minus till karossen där... fan... hade ju glömt att sätta på minuspolen på batteriet
Så nästa dag drog jag kablarna under bussen och allt verka funka fint tills man kom till de sista, kabelskon till startmotorn, hade jag nån sån? såklart inte
Jaja, efter jag åkt förbi och dragit på den sista kabelskon så var det dags för en första natt i bussen nu i Lördags, fricamp utanför Falun närmare 7 mil bort i värmen, på hemvägen i typ 26 graders värme så körde jag fläkten hela vägen, när jag kom hem så låg den på 78 grader, jag borde testat att köra utan och kolla när jag kom dit för att jämföra men det glömde jag göra, känns ju helt ok ändå