1 Senaste redigerad av mettis (2020-02-24 22:12:04)

Jag provade några fördelare, och magneter i verksta'n igår.
Ville kolla Landelius m fl inlägg om magneter på detta forum, och se hur tändförställningen slog ut.
Konstaterade att denna funkade bra, men oxå att det finns någon inbyggd varvtalsbegränsare...
MEN - jag tittade närmare, och denna gick lätt att justera uppåt valfri varvtalsgräns.
Bra skick, och jag skickar med en magnet till utan lock mm (för reservdelar som rotor, brytare osv) Alltså 2 st

Pris 1000kr

https://www.youtube.com/watch?v=ITVET61qdjY

2

Jag borde nästan ha en sådan till kompressor motorn på buggyn , köper dom när lönen kommer om dom finns kvar

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,scirocco 76,the beast buggy,

3

ICQ/br  ICQ/br

54a soltak, 56 cab, 61a soltak, 59a, 74 cab
Wesfalia Syncro 88a,
88a camping buss utomat till salu
golf cab 82a till salu
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK & typ2klubb

4 Senaste redigerad av mettis (2020-01-24 13:17:13)

vwove skrev:

Jag borde nästan ha en sådan till kompressor motorn på buggyn , köper dom när lönen kommer om dom finns kvar

Jo, Ove.
Jag titttade på varvtalsbegränsningen, det var en klurig sak men lätt att justera uppåt.
På min testmotor ställde jag läget på 7,5 gr och magneten slår ut till ca 25 gr - som en original 70-tals fördelare.
PM mig om du är intresserad ?

https://i.imgur.com/V6KYlyv.jpg

Man trycker in skruven, och spänner fjädern hårdare - gjorde så på denna nyss, och det är i princip inget varvstopp alls nu ,-)

https://i.imgur.com/W15AZAz.jpg