1

Letar efter de tre rostfria "spik/skruv" listerna (som skall fästas i trädetaljerna under suflettyget). En skall fästas i framkanten ovanför vindrutan. Den andra bakre nederdel ner mot karossen. Den tredje skall fästas ovanför bakrutan. Hoppas nån har liggandes. Messa på 0707 664336.

2 Senaste redigerad av kisavw (2020-01-02 16:29:47)

Är det dessa du menar ?
https://www.topntrimshop.se/shop/produc … -150cm?tm=

https://www.topntrimshop.se/shop/produc … t-4-mm?tm=

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

Yepp!!! Tack, visste inte att de har spiklisterna. Har du testat dem? Finns  färdiga i USA men ryggar för slutpriset med alla kostnader. Börjar se slutnotan på totalrenoveringen snart så jag måste gå i beslut snart.

4

Urbangerman skrev:

Yepp!!! Tack, visste inte att de har spiklisterna. Har du testat dem? Finns  färdiga i USA men ryggar för slutpriset med alla kostnader. Börjar se slutnotan på totalrenoveringen snart så jag måste gå i beslut snart.

Man blir ju sugen på att få se totalrenoveringen?
Är det en 65 cab?

5

Urbangerman skrev:

Yepp!!! Tack, visste inte att de har spiklisterna. Har du testat dem? Finns  färdiga i USA men ryggar för slutpriset med alla kostnader. Börjar se slutnotan på totalrenoveringen snart så jag måste gå i beslut snart.

Hej !
Har själv inte testat dessa men , en kompis köpte och fick korta ner dom något.
Annars så blev det kanon på hans sufflet.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

6

Hej Fredde… ja det är en 65:a. Ställdes av mitten 80-tal och redan då reggad på en 68 cab platta. Såg den ståendes i ett par år hos Bosse på "Bug&Bus" i Bålsta, innan jag slutligen köpte den. Bosse är en extremt erfaren "fixare" och efter att han hittat en original "jigg" så började han plocka isär allt. Det visade sig vara mycket värre än vad som befarat. Har massor av bilder på det slutgiltiga "vraket" innan den stora uppbyggnaden påbörjades. Karossen skall på lack ( original rubinröd) inom ett par veckor och plattan med alla delar skall blästras och 2 k lackas. Kan ev skicka en "full story" när bilen börjar ta form igen.

7

Urbangerman skrev:

Hej Fredde… ja det är en 65:a. Ställdes av mitten 80-tal och redan då reggad på en 68 cab platta. Såg den ståendes i ett par år hos Bosse på "Bug&Bus" i Bålsta, innan jag slutligen köpte den. Bosse är en extremt erfaren "fixare" och efter att han hittat en original "jigg" så började han plocka isär allt. Det visade sig vara mycket värre än vad som befarat. Har massor av bilder på det slutgiltiga "vraket" innan den stora uppbyggnaden påbörjades. Karossen skall på lack ( original rubinröd) inom ett par veckor och plattan med alla delar skall blästras och 2 k lackas. Kan ev skicka en "full story" när bilen börjar ta form igen.


Ja bilder e qu har själv ett cab vrak....krockad rostig  -71 ICQ/be

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

8

Urbangerman skrev:

Hej Fredde… ja det är en 65:a. Ställdes av mitten 80-tal och redan då reggad på en 68 cab platta. Såg den ståendes i ett par år hos Bosse på "Bug&Bus" i Bålsta, innan jag slutligen köpte den. Bosse är en extremt erfaren "fixare" och efter att han hittat en original "jigg" så började han plocka isär allt. Det visade sig vara mycket värre än vad som befarat. Har massor av bilder på det slutgiltiga "vraket" innan den stora uppbyggnaden påbörjades. Karossen skall på lack ( original rubinröd) inom ett par veckor och plattan med alla delar skall blästras och 2 k lackas. Kan ev skicka en "full story" när bilen börjar ta form igen.

Lägg gärna in en projekt tråd om bilen,

9

Urbangerman skrev:

Hej Fredde… ja det är en 65:a. Ställdes av mitten 80-tal och redan då reggad på en 68 cab platta. Såg den ståendes i ett par år hos Bosse på "Bug&Bus" i Bålsta, innan jag slutligen köpte den. Bosse är en extremt erfaren "fixare" och efter att han hittat en original "jigg" så började han plocka isär allt. Det visade sig vara mycket värre än vad som befarat. Har massor av bilder på det slutgiltiga "vraket" innan den stora uppbyggnaden påbörjades. Karossen skall på lack ( original rubinröd) inom ett par veckor och plattan med alla delar skall blästras och 2 k lackas. Kan ev skicka en "full story" när bilen börjar ta form igen.

Starta en tråd så vi får följa ditt arbete, håller själv på med en -65 cab ICQ/ay