1

Vw 1303S 73-75!
Bra motor servad 50 hk original.
Bes o skattad.
Typ 11000 mil.
Bakfönster jalusi.
Nylackad. Bottenplattan 98%rostfri..tectylad.
Nya 15"alumfälgar Porsche look a like, nya däck.
Stereo med fyra högtalare.
Fräscha stolar och golvmattor.
Stötfångarna lackade i röd som  bilen.

...
60-70 papp el?

2

Omöjligt att spå. Mellan 25 till 50 och kanske mer om den är i sjukt bra originalskick. En enkel gissning.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

3

ozeo skrev:

Omöjligt att spå. Mellan 25 till 50 och kanske mer om den är i sjukt bra originalskick. En enkel gissning.

Ja jo.. Omöjligt att spå när inte bilen finns.
Men 60 tror jag endå på om bilen är fräsch.
Tack för ditt svar..

4

35

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

5

om bilen hade en fin original lack och fint krom ..så ökar det värdet.. att man lackerat kofångare tyder på att kromet var dåligt.
en nylack kan vara en gjord lite snabbt i ett garage, eller en för 40k. så säger inget.. underarbetets kvalitet är ju inte heller oviktgt.
tektylad platta för att dölja vad...
servad motor "bra" .om inte renoverad nyligen dvs mindre än 10000 mil sedan så behöver den renoveras..

Så förmodligen 20-35.. bilder gör det lättare... att se på plats enklast..

men visst  det kanske finns någon ovetande/okunnig som köper dyrare...

original i bra skick är det man får bäst betalt för.. dvs original lack, krom, inredning.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

6

michaelth skrev:

om bilen hade en fin original lack och fint krom ..så ökar det värdet.. att man lackerat kofångare tyder på att kromet var dåligt.
en nylack kan vara en gjord lite snabbt i ett garage, eller en för 40k. så säger inget.. underarbetets kvalitet är ju inte heller oviktgt.
tektylad platta för att dölja vad...
servad motor "bra" .om inte renoverad nyligen dvs mindre än 10000 mil sedan så behöver den renoveras..

Så förmodligen 20-35.. bilder gör det lättare... att se på plats enklast..

men visst  det kanske finns någon ovetande/okunnig som köper dyrare...

original i bra skick är det man får bäst betalt för.. dvs original lack, krom, inredning.

Bra synpunkter. Jag tror det kommit in många lycksökare i den här sfären så bäst är att ta med någon insatt och kunnig vid ett eventuellt köp.

Opel Kapitän -51, VW-56 och -62, Renault R10 -69, samtliga i drift, men även en VW -59 rikligt utrustad men tyvärr jätterostig..., och sist en SAAB 93F under renovering

7

....
Bra synpunkter å råd där!
Jo så är det nog en seriös VW köpare vill ha en ren VW 1303S utan tectyl utan klistermärken.
Så nära originalet som det bara går..
Se hur man gör men 20-35 för bilen då blir det inga vinster el hurra rop

8

Det är ju stor skillnad mellan 20 och 35?

Opel Kapitän -51, VW-56 och -62, Renault R10 -69, samtliga i drift, men även en VW -59 rikligt utrustad men tyvärr jätterostig..., och sist en SAAB 93F under renovering

9

Vanligtvis måste man betala vad säljaren begär annars är risken stor att man blir utan bil.

10 Senaste redigerad av viobebe (2020-02-09 01:57:22)

Hans Landelius skrev:

Vanligtvis måste man betala vad säljaren begär annars är risken stor att man blir utan bil.

Nej det måste man inte, köparen betalar det han tycker det är värt, säljarna begär för det mesta ett pris med en prutmån.
Bara för att en säljare begär ett pris så är det inte alltid klart att säljaren får det begärda priset, det är tillgång och efterfrågan som styr och givetvis skicket. Finns det ett 20 tal bilar likadana bilar till försäljning så är det köparens marknad punkt, och då är det bara att bjuda ett pris, säljaren kan bara tacka nej. Så ditt resonemang att man blir utan bil stämmer tyvärr inte, allt beror på vad det är man köper. Köpte precis en tysk misil från tyskland, jag visste precis vad jag var ute efter och även om jag tyckte att priset initialt var bra så bjöd jag ett pris och affären gick i lås, och nej det var inte en VW..

11

viobebe skrev:
Hans Landelius skrev:

Nej det måste man inte, köparen betalar det han tycker det är värt, säljarna begär för det mesta ett pris med en prutmån.
Bara för att en säljare begär ett pris så är det inte alltid klart att säljaren får det begärda priset, det är tillgång och efterfrågan som styr och givetvis skicket. Finns det ett 20 tal bilar likadana bilar till försäljning så är det köparens marknad punkt, och då är det bara att bjuda ett pris, säljaren kan bara tacka nej. Så ditt resonemang att man blir utan bil stämmer tyvärr inte, allt beror på vad det är man köper. Köpte precis en tysk misil från tyskland, jag visste precis vad jag var ute efter och även om jag tyckte att priset initialt var bra så bjöd jag ett pris och affären gick i lås, och nej det var inte en VW..

Ett lite tokigt resonemang då det gäller entusiastfordon.
Att det skulle finnas 20 st likadana fordon är förstås en utopi. - Men jag förstår vad du menar.

Hasse menar såklart "If you snooze you lose"

Ofta blir det ju huggsexa och budgivning på intressanta entusiastfordon.

PS.
Har det blivit så illa i Göteborg så du skaffat egen missil... ICQ/ai  ICQ/ag

(antar att det nog är en båt)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12

Phileas Fogg skrev:
viobebe skrev:
Hans Landelius skrev:

Att det skulle finnas 20 st likadana fordon är förstås en utopi. - Men jag förstår vad du menar.

PS.

Mr Phileas Fogg..
Nej ett autobahn monster med handbyggd motor, ni i VW världen känner nog inte till herrarna Aufrecht och Melcher...finns bara en stjärna i Stuttgart och det är inte Porsche...båt.. ICQ/be

13

viobebe skrev:
Phileas Fogg skrev:
viobebe skrev:

PS.

Mr Phileas Fogg..
Nej ett autobahn monster med handbyggd motor, ni i VW världen känner nog inte till herrarna Aufrecht och Melcher...finns bara en stjärna i Stuttgart och det är inte Porsche...båt.. ICQ/be

Jo då- jag känner till AMG, min dotter har en E63 S kombi.

Du skrev att du köpt en misil så  gissningen på båt var i högsta grad befogad då misil är en båt.
Missil däremot är en robot-projektil.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------