1

Vilken stereo passar här.
Och finns ngn frontplåt att täcka hålet som är förberett för radio.
Mvh harry

2

har inget bra svar, men vet att en kassettstereo kan bli för stor i originalhålet,
torkararmarna tar i när dom går runt, just i 1302 -72 . . .

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

3

en blaupunkt eller philips radio som är kompakt
med liten utskjutande låda.
en annan  stereo kan du lägga i handskfacket och
köra med fjärrkontroll.
https://img.tradera.net/medium/536/337925536_d07d333f-164b-4dda-a1eb-3edccaa10322.jpg

4

Om man inte är ute efter något retroaktigt så är den här inte heller så djup (i avsaknad av en CD-drive):

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/b … 9004.9088/

Man behöver förstås en monteringsram också...

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

5

Väcker liv i denna tråd igen då jag själv har en 72:a utan stereo. Har aldrig kopplat in en stereo eller högtalare för den delen i någon bil jag har ägt så jag behöver lite nybörjarhjälp.

Har laddat upp ett par bilder, den ena på stereon jag hittade på ebay som jag tänkte koppla in. Ingen cd i den så den är inte så djup.

Den andra är på panelen där det är tänkt att stereon ska sitta. Det är utstansat i panelen var stereon ska sitta. Är det någon som vet hur det ser ut bakom och om det passar med stereon jag köpt? Är inte så pigg på att skära ut platsen om det inte sen funkar, då sätter jag den hellre i en konsoll undertill.

Min andra fråga är om det finns el framdraget vanligtvis, eller behöver man ta av hela kontrollpanelen för att dra fram el?

Och sista frågan, var är smartast att mata elen ifrån ?

Post's attachments

Attachment icon 20200526_184608.jpg 524.41 kb, 113 downloads since 2020-05-26 

Attachment icon 20200526_184630.jpg 559.42 kb, 104 downloads since 2020-05-26 

6

Konsol under och spara panelen hel (Svår att få tag på)
bara mitt tips

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab