1

Söker en bubbla, gärna med lite småfix, lite rost får man ju räkna med men helst inget som gör att man behöver lyfta av karossen.

Vad finns det i Kronoberg med omnejd för runt 10000kr?
Inte mycket kanske men något med lite tur?

2

Letar fortfarande efter något lämpligt objekt som inte är allt för rostskadat för runt 10000-15000kr ICQ/ay

3

robban87johnsson skrev:

Letar fortfarande efter något lämpligt objekt som inte är allt för rostskadat för runt 10000-15000kr ICQ/ay

Typ3 Variant finnes om det kan vara intressant

4

Olzzon skrev:
robban87johnsson skrev:

Typ3 Variant finnes om det kan vara intressant

Eventuellt, beror på var, pris och skick

5 Senaste redigerad av michaelth (2019-10-27 10:23:34)

inte för att vara negativ... men vill tro att skicket du letar efter kostar mer..
rosten på så här gamla bubblor är oftast av karaktären byt värmekanaler..
eller så är dom fixade och kostar mer..

ibland hittar man bubblor med kassa bromsar utan motor som kan vara dåliga men oftast med mer rost  ....så antingen gå upp med pengarna eller svetsa i vinter... ICQ/ac
hur du än gör så kommer det kosta... rost och bilen är det billiga... motor...det kostar.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

6 Senaste redigerad av robban87johnsson (2019-10-27 11:06:45)

michaelth skrev:

inte för att vara negativ... men vill tro att skicket du letar efter kostar mer..
rosten på så här gamla bubblor är oftast av karaktären byt värmekanaler..
eller så är dom fixade och kostar mer..

ibland hittar man bubblor med kassa bromsar utan motor som kan vara dåliga men oftast med mer rost  ....så antingen gå upp med pengarna eller svetsa i vinter... ICQ/ac
hur du än gör så kommer det kosta... rost och bilen är det billiga... motor...det kostar.

Jo jag vet att det är en chansning, men ibland har man tur med.

Har varken garage eller svets till att laga en massa rost och inte heller pengar till att gå upp mycket mer i kostnad.
Dock så har jag inte så bråttom att hitta något heller, letar runt och håller tummarna för att turen skall infinna sig ICQ/ay

7

Jag har en bubbla-69 som nu till vintern är till salu. Bilen är absolut helt rostfri i underredet och aldrig svetsad. Karossen upptill har ett par, tre prickar av rost som är ganska obetydliga. Dörrarna har uppe vid rutorna lite synlig rost men fina begagnade dörrar följer med. Klädseln är inte helt original. Framstolarna är utbytta med Golf GTI stolar. Plåtfälgar 5.5tum med fina däck. Motorn är en utmärkt 1300 motor. Växellådan fungerar som den ska. Avgassystemet är inte original, låter lite mera. Lacken är blå, lackad för ca 10-11 år sedan. Kanske dumt men jag gillade inte den tråkiga grå färgen. Jag har använt bilen endast när jag testkört nyrenoverade motorer. Bilen är besiktigad för sista gången, utan anmärkning som vanligt. Skattebefriad och veteranförsäkrad, billigt. Det köpare behöver göra till våren är att byta olja som vanligt, starta och köra iväg. Bilen finns under vintern i Simrishamn.
Pris nu 20 000:- till våren dyrare.