1

Hej,
Jag har en bubbla som är utrustad med ormbo. Det är inte jag som har satt på det och jag vet inte riktigt hur det sitter men luftintagen till kylningen är igenpluggade och jag undrar om detta kan ha negativ effekt på hur bilen går och om jag ska ta bort det?

https://imgur.com/a/unwqto4

Post's attachments

image1_1.jpg, 381.79 kb, 1900 x 1425
image1_1.jpg 381.79 kb, 46 downloads since 2019-09-13 

2

Luftintaget sitter på andra sidan kåpan. Det där är luften till värmen och måste vara pluggade när man tar bort värmekamrarna. Se även till att plugga hålen i plåten ovanför avgassystemet så att det inte kommer upp varm luft.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Tack vad bra.
Jag har ett annat problem också och det är att motorn börjar låta blurrigt när den blir varm. Vad kan detta bero på? Kan de ha nåt att göra med förgasar inställningarna eller tändningen? jag har ingen aning, skulle va tacksam för svar.
med vänlig hälsning Anton Hagström.

4 Senaste redigerad av Mr 56 (2019-09-13 19:34:59)

Låta blurrigt? :-)
Det kan vare det ene eller andra.
Jag skulle kolla så att choken är helt öppen när den är varm och blurrig.
Ta loss luftrenaren och se om den forfarande är blurrig, tor de kan strypa motorn.

Jag förslår en riktig service.
Kolla Ställ in eller, byt brytare Rotor lock Kondensator och stift.
Sen kan man plocka isär förgasaren och rengöra ordentlig, och kolla efter sprucket membrantill accpump tex.

Om du skall ha kvar bensinfiltret där bak , så vänd på det så kan du se om det kommer nått skräp från tank/pump.

Sen täta hålen i bottenplåten, ev kan varmuft därifrån ställa till det.

Sorry om jag ställde till det.

"ljushuvud"

5

Tack så jättemycket jag har verkligen haft problem med att hitta orsaken till ljudet.
Jag ska göra det du skrev och så får jag hoppas att det blir bättre. Och nej du ställde inte till det alls. :-)