1

Tjena !

Ska börja köpa in plåt med mera till min Bay -68:a

Har AHschofied bra plåt/balkar osv ?
Tänkte handla där så mycket som möjligt eller ska man handla nån annanstans ?

mvh/
Andy

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

2

Har köpt alla mina plåtar för t2 hos honom och dom passade perfekt. Han har dom bästa plåtarna som finns på marknaden.
Wolfsburg West är också riktig bra.
Till splitbuss köpa många grönplåt från Gerson, fungera väl bra och Autokraft plåtar med.

T2b taigagrön ´77

3

Köpt mina på autocraft tycker dom är bra

/ Richard

4

Grönplåten skulle jag säga främst är för de plåtar som inte går att köpa någon annan stans, dvs special som till barndoor eller pickup. Annars är det som regel en bättre affär att köpa i Europa. Även jag är nöjd med autocrafts plåtar, men har inte testat de andra fabrikaten så de kan jag inte uttala mig om.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

5

Okej tack för svar !
Men är de enkelt att ha å göra med AHschofied ?

Tänkte försöka passa på att handa lite nu innan brexit !
Blir väl dyrare när britterna går ur helt antar jag !?

6

Han har bra hemsida och har du nått viss belopp är det gratis frakt till Sverige. Jag tror att det var 800 pund eller sånt. Visst blir det dyrare när dom har lämnad EU då blir det ju plus mom tull och hele skiten.

T2b taigagrön ´77

7

Jag vet inte hur mycket du behöver men om det inte räcker upp till summan för gratis frakt kolla jag hur mycket jag behöver och vi sambeställa?

T2b taigagrön ´77

8

Grubban skrev:

Jag vet inte hur mycket du behöver men om det inte räcker upp till summan för gratis frakt kolla jag hur mycket jag behöver och vi sambeställa?

jag kommer nog över 800 pund om jag hittar det jag behöver... lär gå igenom vad som jag lär ha.

9

En annan fråga.. dog legs:en som AHschofield har till 68-71 är ju klokkerholm....
Vill gärna inte ha klokkerholms dog legs !  Vart hittar jag bättre kvalité på dessa ?

10

Köp på autocraft

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

11

fo_eldarc skrev:

Köp på autocraft

aha okej kanske det.... men kikat lite på mina dog legs.. tror jag inte behöver byta hela..
så jag kommer nog köpa ytterskinn och den nedre delen av dog leg:en ICQ/ab

Men ingen som har haft problem med AH Schofield ?
Bra packade grejor å så där ?
Det blir ju en bra slant när jag ska handla så vill ju inte ha några problem samt
dåligt packade prylar så de är böjda plåtdelar som kommer med posten  ICQ/ad

/Andy

12

Jag har haft problem.

De säljer fel grejer. Dålig kvalite på vissa saker samt svarar inte på mail när man skall reklamera en plåt som är skev pga dålig packning.

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

13

Jag köpte ett lass för flera år sedan, det var bra packat i en pall och inga problem för övrigt.

Pickup EH -76
1303 cab -78

14

Ni som handlat hos schofield .. hur länge tog det innan ni fick paketen ? Och vilket bolag brukar leverera paketen till dörren?

15

Normalt brukar det gå på en vecka ungefär om allt finns på lager, är det fördröjningar så beror det antagligen på att det inte finns inne. Dom kan vara lite dåliga att återkoppla i så fall, men dom brukar vara rätt bra på att svara på mail så dra en fråga om varför det dröjer.

Dom har skickat med TNT dom gångerna jag fått grejer, vad det blir på den svenska sidan kan nog variera. Jag valde att hämta själv i Borlänge på terminalen då det alltid lika omöjligt att boka en tid när man jobbar kontorstider.

/Foppa

easos skrev:

Ni som handlat hos schofield .. hur länge tog det innan ni fick paketen ? Och vilket bolag brukar leverera paketen till dörren?

16

Jag fick mitt paket igår det tog sex dagar. Fick ett trackingnummer när paketet skickades men man få ingen avisering, leverans till husdörren.

T2b taigagrön ´77

17

Grubban skrev:

Jag fick mitt paket igår det tog sex dagar. Fick ett trackingnummer när paketet skickades men man få ingen avisering, leverans till husdörren.

hmm så de kör inte ut grejorna ?
undra vart mitt hamnar då da ?
Har beställt ganska mycket.

18

Jo hem till dörren

T2b taigagrön ´77