1

Tjena på er.
Jag har precis införskaffat mig en bubbla 1303 -73. Dock så är den i delar, men nylackad. Jag har aldrig jobbat med VW Bubbla innan, bara golfar. Så jag har ingen bra koll på hur allt ska sitta. Jag får söka mig till varje del som ska sättas på.

Nu har jag en fråga angående lister som ska sitta vid fönster på framdörrar. Hur ska dessa sitta?

Tacksam för svar...

2

Ett tips är att köpa den här underbara manualen, https://www.csp-shop.com/en/books-dvd/b … 9776a.html

Den finns säkert att köpa i Sverige också. Du kommer att uppskatta den. Angående listerna, så vet jag dessvärre inte, har en äldre modell

/christer

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

3

Åh kanon. Den ska jag leta upp. Är det mer än bara motor (kaross m.m.)?

4

Den täcker hela bilen.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

5

Precis allt! Med den kan man skruva isär hela bilen och få ihop den. Den har varit ovärdelig under de trettio år jag haft min bil.

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

6

Beställt den nu!

7

Kan man titta förbi på en titt, om man har lite tips med sig?
Är i Nyköping från o till . . .

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

8

Ja absolut!

9

Hur funkar det med skenorna för stolarna? Jag har ju skenor nu som sitter fast i karossen. Men  Passar äldre stolar eller är det annorlunda skenor?

10

Skenorna på 1303 är bara till de bakre benen på stolen, fram ska det sitta ett fäste i mitten, som Golf1 ungefär.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

11 Senaste redigerad av Stefan F (2019-09-10 16:11:12)

https://www.rotboxrustorations.com/uploads/2/5/8/0/25809582/img-1601_orig.jpg

På bilden ser du också fästet för stolarnas längdjustering, som du också verkar sakna (av bilderna i den andra tråden att döma...)

Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

12

Det kanske är enklare om du håller dig till en tråd, förslagsvis den under "Projekt"...  ICQ/af