Köpte mig en fin T3 som startades upp efter 10 år i dvala... funkade kanon och gick som en dröm, tänkte bes, och bytte oljan å nu för den ett jävla! Tog bort ena ventilkåpan v sida och märker att det glappar mycket på vippan på insugsventilen, i med ny lite tjockare olja men samma sak ändå?? Vad säger motorkillarna??? Jag svetsar ju hellre rost
Jag startade en t3 som stått i 20år typ. Bytte olja och då började slamret. Körde den länge på förhöjd tomgång men det försvann inte, köpte marvel mystery oil i hopp om att det skulle bota detta men det behövdes aldrig för när jag startade nästa gång så var den tyst. 
Får väl leva på hoppet när jag kommer hem då... annars säljs den 
kolla andra sidan om den är glapp också
Kolla även oljan så den inte har metallik färg
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Oljan såg helt ny ut, har bara gått 20 min ca.. ska kolla höger med....
Tro det eller ej men säljer omegas grejer på jobbet och hällde i en motorförstärkare..... har aldrig trott på sådant men efter 6-7 min på tomgång så blev det tyst!!!!!! Fan blev ju orolig innan att något gett med sig men nu spinner den fint igen 

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
När en hydrallyftare tömmer sig från oljan kan det ta en stund innan dom blir tysta
En hydrallyftare är jätte känslig på olje kvaliteten och ren het
/// micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
