1

Söker efter en trimmad volvo b20 motor.

Ca150-170hk

Så komplett som möjligt.
Allt av intresse.

Kan åka långt för en motor...

*såld* Notchback 63:a,  *såld* Bay DH 73:a, *kvar ICQ/ac * Saab 02:a

2

du har ju B20 trimmare i Sävar bla..då är det ju inte så långt att åka heller ..logga in på http://www.savarturbo.se o bli medlem på forumet o sätt in en köpes annons där tex

S

3

notch63 skrev:

du har ju B20 trimmare i Sävar bla..då är det ju inte så långt att åka heller ..logga in på http://www.savarturbo.se o bli medlem på forumet o sätt in en köpes annons där tex

S

Jo, det är redan testat. Var ingen som hörde av sig.

4

åh sjutton,kan du inte leta reda på standard-motor o bygga i ordning en själv..?..mickes motor i Umeå borrar ju block o slipar vevar bla..o sen har du ju professorn som slipar kamaxlar där i Umeå också..topp kan tex Erland Cox i Lund porta åt dig..eller någon annan..finns många som portar toppar på Sävar forumet..jag har ev. ha lite grejer liggande beroende på hur du vill bygga motorn..du kan väl börja med att prata lite med professorn så hjälper han dig säkert med tips osv..

S

5

precis, snacka med gunnar "professorn"  lundström han e bra att ha o göra med!

Gunnar Lundström Mek AB
Telefon: 090-124486
Mobil: 070-6531418
Adress
Lärkvägen 8
903 54 UMEÅ

Han hjälpte mig med munstycken till webrarna i sommras och han ska balansera min vev när jag fått kopplingen!

Nils, umeå

orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil

6 Senaste redigerad av PPRMicke (2011-11-04 17:35:45)

Kolla med ellerman jakobsen (jan ) i partile (gbg )
Dom håller på med att trimma B20 för historisk racing som sänds över hela europa
PS Han kan vara lite svår att få tag i bland 
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

7

Jag har en B20 som gick ok, tills toppackningen rök. Den kan du få gratis om du hämtar.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

8 Senaste redigerad av belsebug (2011-11-04 21:34:17)

25hpman skrev:

Jag har en B20 som gick ok, tills toppackningen rök. Den kan du få gratis om du hämtar.

Default/smile lite långt kanske!   
men om du får med den på nån resa uppåt mina trakter så tar jag gärna den

9

Kom själv lathund. Jag skrev hämtas. Då kan jag lika gärna köra den till tippen 1 km bort. Jag kör inte 60 mil för att bli av med den. Knäppgök...  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10

25hpman skrev:

Kom själv lathund. Jag skrev hämtas. Då kan jag lika gärna köra den till tippen 1 km bort. Jag kör inte 60 mil för att bli av med den. Knäppgök...  ICQ/ad

Default/smile

11

Tack grabbar för tips, har hivat ut en del krokar nu och väntar på att nått ska hugga.

Föredrar en färdigbyggd motor, av Ekonomiska/tidsmässiga/kunskaps skäl.

Men måste man bygga så måste man....

12

Håll koll på blocket på Folkrace bilar, sitter ofta ganska påkostade motorer i dom och släng resten på tippen..

You´ll never know...

13

Jag har en som sitter i en Amazon just nu. Den har varit avställd i ett antal år (ca. 7). Den finns ju ganska långt borta, i Helsingfors, Finland men...
Litet specifikationer:
Byggd på ett "miljonblock" från en 142 1974. Toppen är portad och har väl litet större ventiler. Toppen är också sänkt 1 mm och blocket deckat 0,5 mm. Kolvarna är från en B21 så cylindervolymen är väl 2127 el. nånting. Motorn har en trimkam, moderat, men minns ej modellen. Motorn är komplett med dubbla SU-förgasare och 2" avgasrör med extractor-grenrör. Motorn är helrenoverad, även förgasarna för ca. 10.000 km sedan.
Jag körde bilen från uppbevaringsstället för ett år sedan utan problem och snurrade runt den senast idag utan att starta den.

Ring mig på min mobil +358 40 550 1603 om du är intresserad.

Kotten

14

Jag blev erbjuden dubbla Weber 45´or plus Misab Insug till B20 idag men iom att jag redan har dubbla 45´or plus dubbla 50´or liggande så behöver jag dom inte för egen del..är det nåt som du kan tänkas behöva ?..

Stefan