1

Hallå på er! På grund av en massiv spam-våg så har vi tagit några motangrepp vilket vi hoppas ni har överseende med: Eventuellt kommer vi stänga forumet inom några dagar för uppdatering samt eventuell implementering av nya sign-up-metoder för att sortera bort packet.

Vidare så händer det att vi bannar folk redan när de signar upp: om vi ser en användare som heter tex. ilerauty88888gh och har epost [email protected] så bannar vi dem. OM det nu skulle vara så att vi gör ett misstag och ni blir bannade fast ni faktiskt inte borde bli det, maila på [email protected] så löser vi det.

Detta är för att vi ska försöka få bort alla spammare. Det tar för mkt. tid att hålla efter forumet med all skit som väller in i form av spam och vi måste försöka göra något åt det. ha det gött! / Jonas

"Daddy Cool"

2 Senaste redigerad av Franke (2011-11-03 15:54:31)

Bra initiativ,ska bli skönt att slippa dessa spammare !
En grej som borde vara obligatorisk vid registrering är att skriva i vilken ort man kommer ifrån.
Har man skyddad identitet eller vill vara hemlig, så kan man väl iaf skriva län, underlättar en hel del vid annonsering.

3

Oj hur ska vi överleva då? Det kommer bli svårt med hoppas ni får ordning på det ICQ/ab

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

4

Franke skrev:

Bra initiativ,ska bli skönt att slippa dessa spammare !
En grej som borde vara obligatorisk vid registrering är att skriva i vilken ort man kommer ifrån.
Har man skyddad identitet eller vill vara hemlig, så kan man väl iaf skriva län, underlättar en hel del vid annonsering.

Det där med ort är tycker jag också vore en kanon grej..

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

5

Det är ett bra jobb ni gör.. är säkert inte lätt att hålla dom borta. bra att ni försöker!
Det kommer iofs att bli trist när forumet uteblir, men om det leder till något bra så är det ju jättebra.
Tack!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

6

Här har vi en nybakad

http://boxerville.se/forum/profile.php?id=1675

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

7 Senaste redigerad av hamsedk (2011-11-03 22:57:17)

Om p.e.n.i.sGrowth. Verkligen verkar, är det så nödvendigt oct banne honom  Default/hmm

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

8

känner igen problemet från beachbuggy.se där jag är admin.
Det jag gör där är faktiskt att jag kollar vilka IP:s spammarna kommer från och var i världen de hör hemma... sen spärrar jag ISP:n om det inte är en ISP varifrån "vettiga" users kommer.
Tror jag har spärrat snart halva Kina och stora delar av afrika...

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

9

magoo skrev:

känner igen problemet från beachbuggy.se där jag är admin.
Det jag gör där är faktiskt att jag kollar vilka IP:s spammarna kommer från och var i världen de hör hemma... sen spärrar jag ISP:n om det inte är en ISP varifrån "vettiga" users kommer.
Tror jag har spärrat snart halva Kina och stora delar av afrika...

Japp, samma här. Jag kör IP trace på alla innan jag bannar dem, och i Boxerville-fallet är det oftast Ryssland eller Rumänien. Jag gör alltid en avvägning mellan ISP, geografi och användarnamn innan jag bannar; men oftast är det uppenbart att de inte har rent mjöl i inläggspåsen ICQ/ab

"Daddy Cool"

10

hamsedk skrev:

Om p.e.n.i.sGrowth. Verkligen verkar, är det så nödvendigt oct banne honom  Default/hmm

Hur menar du, Hamse?

"Daddy Cool"

11

goopher skrev:
hamsedk skrev:

Hur menar du, Hamse?

Alla är inte så välutrustade som dig och mig Goopher  ICQ/ad

12

GB skrev:
goopher skrev:
hamsedk skrev:

Hur menar du, Hamse?

Aja baja, GB...

"Daddy Cool"

13

goopher skrev:
GB skrev:
goopher skrev:

Hur menar du, Hamse?

Aja baja, GB...

Default/lol

14

Intet är så stort at det inte kan bli större ICQ/ad Default/lol

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

15

Nu vet jag inte hur bra ni bakom BV är på att programmera egna saker, men ni skulle kunna göra ett dolt fält vid registreringen och innan registreringen slutförs kollar ett script av om fältet är ifyllt eller inte. Har det något ifyllt är det en bot och då bannar ni den.

Spambotar brukar känna av textfälten och fyller alltid i något i alla fält. Men vi dödliga människor ser inte fältet och kan således inte fylla i det (:

16

Eller fråga "buss eller bagge?" eller nåt sånt och slumpa en bild på ett fordon, hemmasnickrade lösningar brukar funka rätt bra mot spambottar som är anpassade för att ta sig igenom standardformulären.

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

17

robbanonline skrev:

Eller fråga "buss eller bagge?" eller nåt sånt och slumpa en bild på ett fordon, hemmasnickrade lösningar brukar funka rätt bra mot spambottar som är anpassade för att ta sig igenom standardformulären.

på beachbuggy.se har vi även lagt in en extrafråga, men trots detta slipper en del igenom... misstänker att det är personer som sitter och skapar konton som senare används.

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

18

magoo skrev:
robbanonline skrev:

på beachbuggy.se har vi även lagt in en extrafråga, men trots detta slipper en del igenom... misstänker att det är personer som sitter och skapar konton som senare används.

Ja, detta är lösningen vi är inne på - att skapa en svensk fråga (eller flera som roteras) som man måste läsa och svara på. Om man inte pratar svenska får man maila admin och be om att få bli medlem. Vi kommer nog att stänga forumet snart och implementera dessa ändringar, kanske blir det bättre då. Har bannat över 20 användare bara nu i helgen... surt.

"Daddy Cool"

19

4300 inlägg på 10 månader räknas väl inte som spam va?  ICQ/ad

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

20

Vad pratar du om?  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

21

Haha, var bara tvungen...Inget illa menat. Du har mycket matnyttigt att komma med mellan varven.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

22

Default/lol nyttig info e inte spam!! bara posta på twentyfive horsepower man  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

23

Nybakad igen..

http://boxerville.se/forum/profile.php?id=2510

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

24

Redan rapporterad   ICQ/ad

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73