Hej! Denna metallbit lossnade när jag tog bort blinkers och torkarspak, någon som vet hur den skall sitta?. 
En bild hade underlättat... du får ladda upp på exempelvis forumbilder.se och länka in den här sedan.
3 2019-07-05 21:09:34 Senaste redigerad av MR74 (2019-07-05 21:09:52)
Här kommer ett par bilder
Äschhh,,,, fel bild 
5 2019-07-05 21:35:32 Senaste redigerad av MR74 (2019-07-05 21:41:38)
Här kommer rätta bilderna
Ja så här ser det ut. Det går att lägga in kontaktblecket högst upp till höger på dom två första bilderna, och dra fast med en av dom 4 fästskruvarna som håller fast hela spaken, men som jag ser det så får den ingen uppgift att fylla 
Ja så här ser det ut. Det går att lägga in kontaktblecket högst upp till höger på dom två första bilderna, och dra fast med en av dom 4 fästskruvarna som håller fast hela spaken, men som jag ser det så får den ingen uppgift att fylla
Ingen som kan svara på detta??.
Det är nog inte så många som har behövt skruvat med det på en så ny vw så det kan ta en stund innan du får rätt svar
ser ut som hålet passar på den ena släpskon men det är svårt att se man behöver nog ha hållit i den för att veta
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Det ser ut som spaken är till en 74:a med elektrisk spolare så den lilla kontakten ska sitta vid spolningsfunktionen.
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
Gäller en 1302 -72
Jo, jag tror, jag vet... att det är ett av kontaktblecken till vindrutespolaren, de senare modellerna hade elektrisk vindrute- (och strålkastar-)spolning.
Tidigare modeller en aquapneumatiskspolare där lufttryck från reservhjulet trycksatte spolarvätskebehållaren, och då satt det en liten ventil istället i spakstället.
1302 -72 hade på den svenska marknaden aquapneumatisk spolning, dessutom bara en spak till körriktningsvisarna, en vridströmställare i panelen över radiouttaget till torkare och spolare.
1303 fick två spakar, och jag tror det var 1975 som den elektriska spolaren kom.
På bild två uppifrån, ser du de gängade bussningarna i vilka ventilen eller dessa två kontaktbleck skall sitta, det fattas ett kontaktbleck. Det är en liten vit plastpigg som påverkas av spaken och i sin tur påverkar kontaktblecken eller ventilen.
Tack, då behövs den alltså inte i detta fallet.