1

Har lite problem med motorn. När jag körde ca 3 mil stannade till ca 20 minuter . Svårt som fasen få gång bilen höll på i flera minuter till sist hoppade den igång och sen körde jag till nästa stället där var jag ca 1 h då har motorn svalnat en del . Lika svårt å får gång den med höll på i flera minuter . Sen körde jag hem den  å stannade motorn sen provade jag ca efter 30 sekunder var inga problem å får gång den.

Var kan det vara för fel?

2

konding...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

1: Kondning.
2: Tändspole.
3: Ånglås.

Ta med ett löst tändstift, och när du får problem, lossa en tändkabel koppla in och jorda det lösa stiftet.
Be en kompis, fru,Sambo, förbipasserande köra några varv på startmotorn.
Du skall ha en "fet" blå gnista, är den gul byter du kondning, hjälper inte det byter du tändspole.

Har du inte lust att stå på vägen, ta en värmeblåsare hetta upp kondningen och försök att starta, man kan även göra samma sak med tändspolen.
Med detta sagt har man inte servat på ett tag köp två av alla tänddelar, montera en omgång den andra omgången har du i reserv tills det händer nästa gång.

Är gnistan blå, kan du ta en petflaska med vatten och hälla över bensinpumpen, och sen gnugga på starten, har du tur startar den.
Sen får du se över var och hur bränsle ledningen är dragen.

Men jag sätter en tioöring på kondningen:-)

"ljushuvud"

4

Tack för svaret .

5

Mr.56, varför hälla vatten över bensinpumpen?

Typ 1 1500 -67