1

http://forumbilder.se/images/da2201192752P608b.jpg
Äntligen ett projekt man kunde köra in i garaget!

http://forumbilder.se/images/aa2201192317Pfc57.jpg
Har inte rostat mycket på 54 år.... visst en och annan utriggare men det är redan beställt, största averaskningen var hålet i vänstar hörnet men med tanke på att den är helt orörd så är det inte så farligt

http://forumbilder.se/images/842201192526Pe853.jpg

http://forumbilder.se/images/592201192637P772e.jpg

ska fixa det som är under och sen försöka bes tycker väl det är synd att sänka och pimpa den.... har stått sen 66 uppe i Boden så däcken är något torrsprucka! ska uppdatera under tiden jag svetsar och försöka slipa fram orginallacken...

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

2

KUNG !! behåll den grön. ICQ/ab

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

3

nice , ska bli kul o följa  ICQ/ab

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

4

Fin vagn! Kul med femtiotalare på forumet!  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

5

klockrent ICQ/ag

En vacker dag ska jag också ha en Barndoor... Panel... eller de kan f..n regna med om de vill, vädret är inte huvudsaken.

6

Mkt trevligt. Kommer att följas.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

7

Det är rätt, våga behålla orginalhöjden!

Den som håller lite koll på annonsmarknaden kan se att vrålsänkta förstörda bilar har en tendens att vara svårsålda...  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

8

Kanske inte när det gäller bussar ICQ/ad

Ät gul snö, det kan vara öl.

9

Mycket trevlig buss!  ICQ/ab

Kan inte mycket...

10

lowang skrev:

Kanske inte när det gäller bussar ICQ/ad

Jodå...

11

Emils buss var ju inte i originalhöjd och han fick väl över 200k för sin.

Ät gul snö, det kan vara öl.

12

Ni som har lite koll, har försökt att få igång pilarna men vet inte riktigt hur jag kollar funktionen?  har ström fram till pilen men den åker inte upp? spolen kass? är det samma pilar på bubbla?  gärna lite tips....

13

Det är inte samma på bubbla och buss, prova att hjälpa pilen upp genpm att trycka på den i ovankant. ICQ/ab

14

Ahlb3rg skrev:

Det är inte samma på bubbla och buss, prova att hjälpa pilen upp genpm att trycka på den i ovankant. ICQ/ab

News to me...

Jo, det är samma. Spruta in lite rostlösare på stålet som ska glida i spolen. Alla fjädrar som ska vara där finns där?
Det kan vara brott i ledningen från den övre nedre kontaktskruven upp till spolen. Ganska vanligt fel.

15 Senaste redigerad av Ghia64 (2011-11-03 15:22:21)

Du har väl nya annars ICQ/ad  fick min uttriggare av Woffe idag så imorgon ska det svetsas!

16

kee skrev:

Fin vagn! Kul med femtiotalare på forumet!  ICQ/ab

Kan bara hålla med ICQ/ab

17

trevligt trevligt ska följas ! ICQ/ad

18

Riktigt härligt objekt och jag håller med Kuus och Kee, nice med 50 talare! Behåll den som den är  ICQ/af

En barndoor SKA jag ha ICQ/ab
Och till sommaren ska jag åka vwbuss ICQ/ab  Det är säkert Default/tongue

19

Shit va kul med en kusin till min 60a ICQ/ab Ser riktigt frisk ut!

20 Senaste redigerad av east (2011-11-03 21:57:18)

Roligt att du dragit igång med bussen! Känns bra att den fick stanna kvar i sverige
Tråkigt att det blev en överaskning i golvet men som sagt finns inte så många fina osvetsade 50 talare kvar
Jag har för mig att till och med plåten under batteriet var bra? Det måste vara ganska ovanligt

Minns jag inte helt galet så fick vi fart på pilarna det är säkert glappt eller som bengt skriver dålig fart i batteriet
är ju inte så ovanligt att man måste tokvarva ICQ/ab  för att dom ska åka ut ibland

21

25hpman skrev:
Ahlb3rg skrev:

News to me...

Jo, det är samma. Spruta in lite rostlösare på stålet som ska glida i spolen. Alla fjädrar som ska vara där finns där?
Det kan vara brott i ledningen från den övre nedre kontaktskruven upp till spolen. Ganska vanligt fel.

Hur mycke spänning har du fram till pilen? kan vara lite kinkigt att få dom att funka om man för dålig kräm från batteriet Default/hmm

22

Skadra på lite mer kräm imorgon och testa pilarna, är det bara lite i golvet så står jag ut med det och som du sa ``east´´batterihyllan är orginal och rostfri! ska ta lite bilder imorgon när jag svetsar.......

23

Kul projekt! Dra i 240 v i spolen å visa vem som bestämmer.  ICQ/ag  ICQ/ag 
Man kanske skulle svänga in och hälsa på. Det var ju ett tag sedan.

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

24

Alltid välkommen! hur går det med ghian?  240v njae.......

25

Det går långsamt med ghian. Karossen är hos en kompis som ska lacka den men han är inte världens snabbaste. Har ju en bay -68 som jag åker i. Buss is the shit!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)