1

Hej.
Jag har en T2 Bay -71 som har ett besvärligt tändningslås.
Det blir inte kontakt i startläget så man får trixa ganska länge ibland för att starta den.
Vad jag förstår så är det ett ganska vanligt fel på denna modell.
Jag har köpt ett nytt kontaktstycke från Classic VW up North.
https://www.classicvw.se/kontaktstycke- … cts_id/806
Men jag stötte genast på problem.
Finns det någon vänlig själ på detta forum som kan berätta för mig hur jag får loss det så jag kan byta?
Alt. någon länk till en arbetsbeskrivning för detta.
Att skruva i en VW är ju inte direkt någon raketforskning men nu gick jag på en tvärnit.

Tack på förhand.....

VW 1303S Big -74
VW T2 Bay -71
MB 350 SL -71
Chrysler 300K -64

2

Utan att veta, så kan jag ge dig en vag(!) gissning om att du först måste demontera ratten för att få ut hela härligheten ovanifrån (så är det på typ 1, men kart typ 2 är i mångt och mycket annorlunda här).

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

3

Kanske det är så men jag är tveksam. Jag har bytt på min 1303 men det ser inte alls ut så.

VW 1303S Big -74
VW T2 Bay -71
MB 350 SL -71
Chrysler 300K -64

4

Bytte på min -68 pick-up
Tittar man på nätet o VolksWorld tidningen så rekommenderar dom att man tar bort hela rattlåset men det gjorde inte jag! Men man skall vara väldigt försiktig med att inte tappa bort den lilla lilla skruven som håller bakstycket i rattlåset där av så tycker dom att man skall demontera hela låset
Titta på den nya bakstycket så ser du vad du skall leta efter.   Den nya har också en extra kabel men den är det bara att tejpa upp någonstans
Så det är bara att slänga sig under o demontera fästet som håller fast rattstången och sedan byta

|o\/o|