1

Har surfat runt för att hitta elschema för inkoppling växelströmsgenerator på en typ som normalt har likströmmare men hittar det inte  ICQ/bh . Tips?

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 fastback -68 original 
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

2

Ska nog tillägga att jag har en växelströmsgenerator med externt laddrelä från en bay.

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 fastback -68 original 
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

3

http://forumbilder.se/I5EBG/1720093.jpg

VW 1500 1963
Ghia 1968

4

http://forumbilder.se/I5EBG/cd660dca96ff6f7f3858f4b3bf2bee87.jpg

VW 1500 1963
Ghia 1968

5 Senaste redigerad av Perra (2019-05-29 11:27:31)

Tack PeCe! Dock har min originalregulator 3 stift med betäckning DF, D+ och D-
Och växelströmsgeneratorn har också 3 stift som jag dock inte kommer ihåg vad det står

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 fastback -68 original 
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

6

https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2120

7

Det är samma markering på stiften på generatorn som på reläet

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 fastback -68 original 
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

8

Med andra ord så kopplar man kablarna mellan samma märkta stift på generator och regulator samt kopplar in laddlampan på D+ kabeln samt kopplar separata stiftet på generatorn till batteri

https://images.app.goo.gl/vo8HHNtL3BEKUq3y8

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 fastback -68 original 
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

9 Senaste redigerad av Perra (2019-05-29 13:21:25)

Med andra ord så kopplar man kablarna mellan samma märkta stift på generator och regulator samt kopplar in laddlampan på D+ kabeln samt kopplar separata stiftet (märkt G)på generatorn till batteri

https://images.app.goo.gl/vo8HHNtL3BEKUq3y8

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 fastback -68 original 
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

10

Hur hade vi klarat oss förutan www.beachbuggy.se?
http://www.beachbuggy.se/forum/viewtopi … amp;t=6577
Kopplingsschema både för lik- och växelströmsgenerator.
Här är ett handritat schema, konstnären är ingen Picasso, däremot kör han vardagsvis en sådan, en Citroën C3 Picasso...

Observera att senare växelströmsgeneratorer, från -75 och eftermarknads, har inbyggd regulator, då är det bara B+ och D+ som finns på generatorn utsida, resten är inbyggt.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."