1

Halloj, håller på att kika lite på en -75 bubbla och dessa modeller är lite utanför mina erfarenheter av vad som passar vart.

Tänker mest på fjäderben och rattnav. Har hört att det är "samma" som på Golfen (och Porsche 924???) . Är det så, info mottages tacksamt.

//Morgan

2

Det finns flera olika bubblor från det året, bla 1200, 1300 och 1303. Varav den sistnämnda torde vara vanligast i Sverige. I de övriga grannländerna är det inte så. För att kunna svara på frågan borde det framkomma vilken av dessa det är.

3

Eftersom du nämner fjäderben så lär det vara 1303 du menar.
Splinsen för ratten är samma som Golf1.
Fjäderbenet är inte samma som Golf1, de är ca 5 cm kortare än folkans. Tror att även övre infästningar skiljer men det går att anpassa med relativt enkla medel. Både fjäder och stötdämpare är rätt mycket hårdare pga folkans låga vikt vs golfens med frontmotor.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Hej, ja som Svwerker säger så är det en 1303.

Angående fjäderbenen så är det för att kunna sänka den lite som jag undrar. Finns ju nytt att köpa också.

Har också för mig att några Porschar har samma splines på rattnavet, kan det vara 924-944 ?

//morgan