1

Hallå där alla kunniga
Bilen går som en påse skit och det smäller i förgasarna, dock bara en tror jag.
Vad tyder det på ? Tändningen står fel, får inte soppa tillräckligt till förgasare etc etc
Motorn är en 2332 cc med Empi 48

2

Tyder på att förgasarna är osynkade.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

MickeP skrev:

Hallå där alla kunniga
Bilen går som en påse skit och det smäller i förgasarna, dock bara en tror jag.
Vad tyder det på ? Tändningen står fel, får inte soppa tillräckligt till förgasare etc etc
Motorn är en 2332 cc med Empi 48

Dåligt synkade sen får den förlite soppa
Har du kollat så det inte är skit i ett lågfarts munstycke
Ofta så behövs det en genom gång  varje  vår om det har stått soppa i förgasarna under vintern

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Dåligt med soppa är en sak som jag funderat på. En annan sak som hänt med ena förgasaren är att axpumpens stag fastnar i övre läge, dvs när man trycker på gasreglaget så kommer det ingen soppa i de små rören. Fick ta bort toppen på gasaren och sedan knacka ner själva staget
. Är det någon som har en bild på var lågfartsmunstycket sitter på gasaren

5

Hoppas detta skiss hjälper dig ( om det är IDA kopia som du kallar EMPI 48 PS En kina kopia )
https://www.misab.se/matriser.php?kid=4-544-553-639
Empi är så mjuka i alun så insugen måste vara plana för dom skall funka bra sen får man kolla så dom är plana i botten för om inte kan mycket gå trögt
Om jag får in sådana Empi byter jag alla munstycke till Weber Samma med nålventilena
/// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

6

så, kan jag använda delar från IDA på mina Empi förgasare ??

7

Lågfartsmunstycket, det ska gå att ta isär i två delar ??

8

MickeP skrev:

Ja

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

9

MickeP skrev:

Lågfartsmunstycket, det ska gå att ta isär i två delar ??

Lågfartsdelen består dels av munstycke och dels av hållaren som även fungerar som luftkorrektionsmunstycke på lågfartsdelen.

Ali G

10

nu har jag kört allt i ultratvätt så det kanske inte är lågfartsmunstycket  för den går fortfarande dåligt om man inte gasar på som fan.
Kan dessa munstycken bli dåliga och bara är slitna ??

11

en sak till som kanske har betydelse, såg att en blandskruv (nr 20 på skissen ovan) var krokig

12

spetsen alltså

13

Då måste du byta skruv.

Ali G

14

MickeP skrev:

Det stämmer Ps jag brukar kasta empi delana (munstycken) och ersätta med Weber

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

15

då byter jag skruv el pronto. Det var en dyr rackare. Är det något mer slitdelar man ska byta

16

I acc munstycket(som sprutar soppa ner i förgasaren ) sitter det en mässingshyllsa som det sitter en kula i. Vilket nr kan den ha på skissen ovan ?? kan det vara nr 8