1

Fick nyligen överta ett gammalt avstannat Variant projekt, ska enligt förra ägaren vara i princip komplett sånär som på bakskärmar. Så jag tänkte kolla här om någon har det liggandes och skräpar? Gärna i närheten av Kolsva/Västmanland. Skicka pm här så kan vi diskutera vidare.

2

Hejsan!

Kul att Du hittat en Variant, det är både kul, snygga och praktiska bilar!

Det finns i huvudsak 2 sorters bakskärmar till Typ 3 Variant, kortnos 61-69 och långnos 70-73. Det som skiljer mest är infästning för bakljus, men det funkar fint att sätta långnos bakskärmar på en kortnos och vice versa. Du kan även använda bakskärmar från en Fastback, men inte Notchback. Vilken årsmodell har Du på din bil?

Om Du inte hittar bättre skärmar på närmare håll så har jag några smårostiga kortnos bakskärmar liggande på Gotland, lösa skärmar är en smula rangliga så jag har ingen lust att skicka dem.

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)