1

Hej,

Bubbla från 62 har funderingar på att skaffa både nya skor och sulor.

Fram:
Storlek:
15x7
Backspace (antar det är tum):
3.76
Offset:
-6mm

Bak:
Storlek:
15x8
Backspace:
3.75
Offset:
-19mm

Har för mig att den har korta axlar i bak.

Nån expert som kan tala om ifall det passar eller inte?

Delägare till Bubben - a work in motion, eller något föreställande en calwannabe med 1500 motor

2

Du får väl testa ICQ/af

Fram får du korta axeln men det gör man ju så fort den inte ska vara original, stötdämpartornen blir svårt att ha kvar.

Bak beror det på hur mycket du sänker och vilka däck du ska ha 3.75 är nog nära original backspace så däcken får inte sticka ut mer än original

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Johan W skrev:

Du får väl testa ICQ/af

Fram får du korta axeln men det gör man ju så fort den inte ska vara original, stötdämpartornen blir svårt att ha kvar.

Bak beror det på hur mycket du sänker och vilka däck du ska ha 3.75 är nog nära original backspace så däcken får inte sticka ut mer än original

Lite jobbigt att prova när man inte har fälgarna  ICQ/af

Du tror alltså att jag måste smalna av tillräckligt ifram så att jag inte kan ha stötdämpartornen kvar, då är det väl närmare 6" som ska bort om jag inte minns fel. Men det kanske är så pass det skiljer mellan orginal fälg och en 15*7 fälg.

Har breddade fälgar bak idag måste försöka mäta bredden på dom, så kanske man kan få ut nåt vettigt av det   ICQ/ad

Delägare till Bubben - a work in motion, eller något föreställande en calwannabe med 1500 motor

4

Originalfälgen är ju 4" så ja provmontera dom fram så får du se hur illa det blir.

Ibland måste man chansa kan bli dyrt kan bli bra man kan ju alltid sälja vidare ICQ/af

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

Johan W skrev:

Originalfälgen är ju 4" så ja provmontera dom fram så får du se hur illa det blir.

Ibland måste man chansa kan bli dyrt kan bli bra man kan ju alltid sälja vidare ICQ/af

Iofs sant  ICQ/bm