1

Hej!

Kan någon visa eller förklara hur mycket  den där ska röra sig när man gasar (se bild) min rör sig typ inte alls!? Vad gör jag åt det? Solex 28 PCI. Tacksam för svar!

Post's attachments

Attachment icon 207E02A9-73F7-4869-B4EF-2EDB15CC2F1B.jpeg 791.35 kb, file has never been downloaded. 

2

Det är accpumpen. Den har ett slag på kanske  10 mm på membranet.
Tillskotts soppa som hjälper till innan det blivit lufthastighet i förgasaren och den suger med sig soppa med luften och när du trycker ned gasen snabbt.  Det ser ut som att du skall göra en rengöring och kanske även skaffa en renoveringssats. Membranet till accpumpen brukar hårdna när det blir gammalt.

Bubbla -62

3

GB63VW62 skrev:

Det är accpumpen. Den har ett slag på kanske  10 mm på membranet.
Tillskotts soppa som hjälper till innan det blivit lufthastighet i förgasaren och den suger med sig soppa med luften och när du trycker ned gasen snabbt.  Det ser ut som att du skall göra en rengöring och kanske även skaffa en renoveringssats. Membranet till accpumpen brukar hårdna när det blir gammalt.

Allt är rengjort och membranet är nytt, gör lika ändå

4

Kolla så att allt sitter fast som det skall. Stången med fjädern skall påverkas när du gasar. Kan röra armen på själva pumphuset om du lossar stången?

Bubbla -62

5

GB63VW62 skrev:

Kolla så att allt sitter fast som det skall. Stången med fjädern skall påverkas när du gasar. Kan röra armen på själva pumphuset om du lossar stången?

Armen rör sig fint. Men när man gasar så trycks fjädern i hop och stången till membranet rör sig ej. Kan fjädern vara för klen? Ej orginalfjäder.

6

Oliven skrev:
GB63VW62 skrev:

Armen rör sig fint. Men när man gasar så trycks fjädern i hop och stången till membranet rör sig ej. Kan fjädern vara för klen? Ej orginalfjäder.

Det kan den vara.

Bubbla -62

7

Kolla så du inte har vänt membranet åt fel håll, jag har själv gjort den dumheten och hade snarlika problem.

/Foppa

8

Foppa13 skrev:

Kolla så du inte har vänt membranet åt fel håll, jag har själv gjort den dumheten och hade snarlika problem.

/Foppa

Den sitter rätt  ICQ/bs

9 Senaste redigerad av Mr 56 (2019-04-09 14:08:32)

Om du vrider upp till fullgas, kommer det nån bensin ur röret i förgasarhalsen?
Om det gör det så är det nog OK.
Armen rör sig liet långsamt när den "pumpar" bensin.

Om inte
Lossa saxsprinten, plockar ur stången.
Kan du röra på armen då?
Om ja kommer det nån bensin i röret i förgasar halsen.

Rör sig inte armen så får man öpnna och klura lite.
Har för mig att det skall sitta en returfäder under membranet (man kan minnas fel).

10

Mr 56 skrev:

Om du vrider upp till fullgas, kommer det nån bensin ur röret i förgasarhalsen?
Om det gör det så är det nog OK.
Armen rör sig liet långsamt när den "pumpar" bensin.

Om inte
Lossa saxsprinten, plockar ur stången.
Kan du röra på armen då?
Om ja kommer det nån bensin i röret i förgasar halsen.

Rör sig inte armen så får man öpnna och klura lite.
Har för mig att det skall sitta en returfäder under membranet (man kan minnas fel).

Det stämmer ang fjädern !

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
Porsche 914 1970.