101

Som jag nämnt tidigare så har de flesta lagningarna på denna lite mer att önska... men från början sa jag att att jag inte skulle bry mig för jag orkade inte och det skulle ta för lång tid, nu har det i och för sig tagit för lång tid redan  ICQ/ah  så försöker fortsätta att blunda för dessa dåliga lagningar, men när det är massa hål kvar i innerskärmen och min tanke är att då kan det dels slinka ut kylluft och såklart även komma in massa skit så fick jag lov att täta det någotsånär med svetsen  ICQ/bn och visa att det händer nått för mig... även om det varken går fort eller blir så bra  ICQ/ae

Post's attachments

Variant.jpg, 79.06 kb, 500 x 500
Variant.jpg 79.06 kb, 41 downloads since 2024-12-14 

102

Med beröm väl godkänd, resultatet talar för sig, så här kommer en klapp på axeln.  ICQ/bs

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

103

Många helgdagar under Jul, perfekt för lite extra garagetid och då planer att ta tag i nått större projekt... men kommer väl inte som nån överraskning att det inte alls blev så  ICQ/au

Men då bilen står utan motor och tippar på att den skulle bli för låg så tänkte jag höja den några centimeter, men jösses... det jävlas, man tappar bort sig i splinsandet, får inte tillbaka grejer osv, där var bilen billig ett par dagar  ICQ/av fick till slut ihop det och bilen kändes offroad-hög, men mätte lite från skärmkant fram och bak och jämförde med Mackes Notch som sitter bra, var förvånansvärt lika ändå  ICQ/bw

Efter den pärsen med höjning bak vart det bara lite småpill sen, ett bakre armstöd hade bulten gått av så jag sågade av en bult och svetsade dit och lappade en bit av golvmattan.
Sen hittade Macke på ett handtag till bakre ryggstödet, vet inte om det också ska vara brunt men svart lirar rätt bra ändå  ICQ/ay En annan grej jag upptäckt var trasig var fästen till säkringsdosan, kikade på några andra Typ 3:or i garaget och det verkar vara vanligt... medans vi satt i garaget och drack kaffe och snackade kom jag på det och frågade Berguven om han inte hade nån säkringsdosa till Type 3, Jomenvisst hade han det  ICQ/bp

Post's attachments

Armstöd.jpg, 83.81 kb, 500 x 500
Armstöd.jpg 83.81 kb, 36 downloads since 2025-01-12 

Diverse.jpg, 83.55 kb, 400 x 641
Diverse.jpg 83.55 kb, 36 downloads since 2025-01-12 

Höjd.jpg, 83.19 kb, 500 x 734
Höjd.jpg 83.19 kb, 37 downloads since 2025-01-12 

Matta.jpg, 86.11 kb, 500 x 375
Matta.jpg 86.11 kb, 36 downloads since 2025-01-12 

104

GB skrev:

Många helgdagar under Jul, perfekt för lite extra garagetid och då planer att ta tag i nått större projekt... men kommer väl inte som nån överraskning att det inte alls blev så  ICQ/au

Men då bilen står utan motor och tippar på att den skulle bli för låg så tänkte jag höja den några centimeter, men jösses... det jävlas, man tappar bort sig i splinsandet, får inte tillbaka grejer osv, där var bilen billig ett par dagar  ICQ/av fick till slut ihop det och bilen kändes offroad-hög, men mätte lite från skärmkant fram och bak och jämförde med Mackes Notch som sitter bra, var förvånansvärt lika ändå  ICQ/bw

Efter den pärsen med höjning bak vart det bara lite småpill sen, ett bakre armstöd hade bulten gått av så jag sågade av en bult och svetsade dit och lappade en bit av golvmattan.
Sen hittade Macke på ett handtag till bakre ryggstödet, vet inte om det också ska vara brunt men svart lirar rätt bra ändå  ICQ/ay En annan grej jag upptäckt var trasig var fästen till säkringsdosan, kikade på några andra Typ 3:or i garaget och det verkar vara vanligt... medans vi satt i garaget och drack kaffe och snackade kom jag på det och frågade Berguven om han inte hade nån säkringsdosa till Type 3, Jomenvisst hade han det  ICQ/bp

Höjden blev nog klockren . de ser väldigt bra ut skärmkant mot hjul .

105

Sen ska som sagt motorn i, men nu vart jag osäker om det där var när jag satt i skuffen för att simulera motor eller om det var taget bakifrån  ICQ/bw

106

Motorutrymmet såg inte så inbjudande ut, ytrost från tidigare lagningar, dåliga lappningar med stora glipor, rosthål och allt täckt med antingen grå zinkprimer eller nån vitaktig rostskyddsfärg  ICQ/bm
Som tidigare har jag försökt blunda men fick lov att höja standarden liiite för att kunna gå vidare, lagade några hål, slipade ytrost, svetsade ihop några plåtbitar, så hittade jag en oanvänd 2k färgburk från att jag lackade fälgarna till ovalen, inte rätt vit men i ett motorutrymme får det duga, bättre att den blir använd  ICQ/bs

Post's attachments

Motorutrymme.jpg, 115.08 kb, 555 x 555
Motorutrymme.jpg 115.08 kb, 47 downloads since 2025-01-29 

107

Jag snyggade också till motorutrymmet i min Notchback och det blev ett stort lyft. Synda bara att motorutrymmet blir så smutsigt i en Typ 3. Till och med när bilen står stilla i garaget (som min gör för ofta) blir det dammigt.

108

Ja vitt är väl kanske inte idealiskt där  ICQ/ag

109

GB skrev:

Ja vitt är väl kanske inte idealiskt där  ICQ/ag

Golv fling färg... I gråskala... ICQ/ap

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

110

I helgen börjades det roliga jobbet med att slipa bort den grå färgen och preppa för lite färg, fy fan vilket skitjobb  ICQ/ac

Post's attachments

Slipa.jpg, 101.82 kb, 500 x 639
Slipa.jpg 101.82 kb, 42 downloads since 2025-02-17 

111

ICQ/ay

112

GB skrev:

Motorutrymmet såg inte så inbjudande ut, ytrost från tidigare lagningar, dåliga lappningar med stora glipor, rosthål och allt täckt med antingen grå zinkprimer eller nån vitaktig rostskyddsfärg  ICQ/bm
Som tidigare har jag försökt blunda men fick lov att höja standarden liiite för att kunna gå vidare, lagade några hål, slipade ytrost, svetsade ihop några plåtbitar, så hittade jag en oanvänd 2k färgburk från att jag lackade fälgarna till ovalen, inte rätt vit men i ett motorutrymme får det duga, bättre att den blir använd  ICQ/bs

Sånt där är ju så skönt när man får de gjort, snyggt jobbat!

113

Dessa skärmar har fått utstå rätt mycket genom åren med svets och kap... så först slipa ner rejält och sen på med lite mer spackel än jag gillar på framförallt bakskärmarna där dom är lagade/skarvade två ggr i nederkant  ICQ/ao
Men nu tror jag dom får vara redo för ett lager epoxiprimer, och då kommer man antagligen se mer skavanker... men det är det här med att dra gränsen  ICQ/bn

Post's attachments

Skärmar.jpg, 111.54 kb, 499 x 666
Skärmar.jpg 111.54 kb, 36 downloads since 2025-03-17 

114 Senaste redigerad av michaelth (2025-03-17 12:22:48)

Skönt att se att du inte gett upp!!! Blir säkert bra ICQ/ay

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

115

michaelth skrev:

Skönt att se att du inte gett upp!!! Blir säkert bra ICQ/ay

Inte än, men tanken har slagit mig... just nu är moroten att få se den med vita skärmar och kunna skruva på lite saker så det blir en "bil" igen  ICQ/ac

116

Tragglar vidare med skärmarna... när jag tyckte de var nog ok för grund så tejpade jag alla hål inför grundningen på insidan, ytrosten på insidan slipade jag bort så gott det gick sen testade jag att pensla på lite owatrol för att stoppa rosten, sen vart det epoxigrund på insidan och dagen efter på utsidan, sprutades på utanför garaget och tydligen gillar små kryp och flugor nylackat... å jääävlar vad alla defekter kom fram när man fick på färg  ICQ/bu men drog på lite extra epoxi på ett par ställen häromdagen, sen är planen att slipa skärmarna nu i helgen så får de fan duga för lite topplack  ICQ/bg

Post's attachments

Grundning.jpg, 151.34 kb, 666 x 666
Grundning.jpg 151.34 kb, 38 downloads since 2025-04-08 

117

ICQ/bi  ICQ/ay

118

Woohoo  ICQ/bq
Bra kämpat! Ska bli skoj att se resultatet  ICQ/bi

119

Hej
Fungerar Owatrol bra bakom epoxigrund?
Ingen risk att det släpper?

1970 1300 i delar sedan 1992....

120

Smashweld skrev:

Hej
Fungerar Owatrol bra bakom epoxigrund?
Ingen risk att det släpper?

Det visar sig  ICQ/ag

121

Blankt med ett gäng kryp som fastnat i lacken, och man ser även ännu bättre alla defekter i förarbetet  ICQ/bu  ICQ/ag

Post's attachments

Blankt.jpg, 74.93 kb, 500 x 508
Blankt.jpg 74.93 kb, 32 downloads since 2025-04-24 

122

En sväng på en grusväg och ev icke bra lack grejer är spårlöst osynliga ICQ/ag

123

Ja det är inget jag störs av direkt, hade nog vart värre om det var en blanksvart lack tex också  ICQ/ae

124

Efter lite semester så fick jag ju lov att hänga på skärmarna och dra på lite stötfångare och lampor, jädra skoj att se när det börjar bli bil igen  ICQ/bq
Men mycket kvar... och nu finns det knappt nån tid ett tag framöver  ICQ/ac

Post's attachments

Luftslott.jpg, 94.2 kb, 478 x 541
Luftslott.jpg 94.2 kb, 20 downloads since 2025-07-15 

125

Äsch, det är ju bara blinkers kvar, det fixar du på en kväll! ICQ/ag

Buy the ticket, take the ride... - HST