Jag brukar skryta ibland att jag hade högsta betyg i geografi men nu börjar jag tvivla på mina kunskaper efter att ha tittat på vw-importens annonser på blocket. I min enfald trodde jag att Kumla låg utanför Örebro men icke sa nicke,det ligger tydligen utanför Karlshamn. Men jag var rätt så säker på Liljeholmen , jag har jobbat där i min ungdom men en nit till det ligger också utanför Karlshamn. Tänk vad hjärnan kan kan minnas så himla fel ibland. Jag får nog börja om och läsa landskap för landskap med sjöar,åar och köpingar och tätorter så kanske jag kan rätta till mina tankevurpor.
2 2018-12-06 19:47:49 Senaste redigerad av Piraten (2018-12-06 19:50:30)
Jag anar att Du använt Google Maps
För visst har Du rätt, i allt
Det kan man dock inte säga om vissa kartprogram 
"Viskan, Lagan, Niskan, Ätran..i den ordningen om jag minns rätt!
Dessutom, i min hederliga skolatlas ligger Sverige i Skandinavien, och Europa börjar nedanför Danmark..vilket det fortfarande gör i min värld. Jag är Skandinav och Nordbo, så långt från Europé som det går 
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67
Nu vet jag inte exakt vad du refererar till utan en länk, men jag har märkt att det är rätt ofta att firmor med postorder annonserar samtidigt i olika landsändar på blocket, förmodligen för att få så bra exponering som möjligt. Är det något annat som åsyftas så ska jag inte uttrycka mig lika tvärsäkert.
Men å andra sidan, det kan ju inte vara det första fel du upptäcker på internet? Internet är fullt med missförstånd, stavfel, svårnavigerade hemsidor och helt enkelt fel fakta. Man får verkligen kisa på långt avstånd om man ska missa felen.
Om du går in på VW-importens annonser och klickar på tex Kumla så kommer det upp en karta på Karlshamn. Vad är vitsen med att få mig att tro att VW-importen ligger i kumla eller Hägersten.
Dom gör så för att fler ska se annonserna.
Många har inställt på att bara se annonser från den orten dom bor på och/eller angränsande län.