Nu blir det långläsning efter ännu ett uppehåll med att hålla er uppdaterade!
Sist så höll jag på att klabba ihop ramen runt "stötdämpartornet" så jag kunde spänna upp bussen i karossvaggan jag införskaffade!
Inte det vackraste än så länge men ska snyggas till när jag bygger igen stötdämparfästet där tanken ligger

Och här är en bild på andra sidan en bit på vägen, hade ingen bild på slutprodukten! Men mest prio på att få ramen hel så saker runt omkring får vänta lite!

Och så va vi helt plötsligt i vaggan!
Valde att fästa den i original framvagnsinfästningar samt i ramen bak där det va som två hylsor genomgående i ramen! Blev starkt och bra

Och jag valde även att kapa ur golvet innan!

Väl i vaggan blev bilen helt plötsligt väldigt luftig

Främre tvärbalken byttes och domkraftsfästet svetsades dit för att ge möjligheten att montera inre tröskeln som man kan skymta på bild 

Samt bakre domkraftfäste och tvärbalk blev nytt!

Inre C stolpe ner i balk/tröskel va så gott om obefintlig längst ner så klåpa ihop nått jag tyckte såg schysst ut

Bakre hjulhusplåten i fram fick jag dit och även yttre B stolpe hittade dit, va liter pill innan de kändes som alla linjer stämde osv, är säkert inte helt hundra ändå.. men går att ljuga bort med spackel

Likväl inre C stolpe så va ju B stolpen väldigt dålig, så när jag fått dit ytter plåten så byggde jag upp runt den så det liknade nått som skulle kunna tänkas se OEM ut, inte lätt att veta hur det faktiskt ska se ut när allt är borta

Ni minns domdär klokkerholm Framskärmarna jag köpte som jag tänkte att "Hur illa kan de va?" Jo men rätt illa faktiskt!

Så jag gav faktiskt upp direkt med dom och köpte riktiga kvalitetsskärmar!

Lite fifflande med inpassningen av dörren så blir det nog kanon!

Sen började jag med bakpartiet lite!
Nedre inre D stolpe va ju slut som verkar va en klar sjuka på dom!

Men Justkampers hade ju fina grejer på lager så sen såg det ut såhär!

Och så va de hela processen att få dit vänster motorrumsplåt!

Passformen felade lite på ett ställe men ordnades till sen 

Främre plåten i hjulhuset bak hittade även dit i farten!

Och sen börjar de bli lite extra kul när bakhörnet ihop med batterihylla hittade dit! Nu är vi mer eller mindre i nutid 

Sen byggde jag klart hjulhuset helt bak! I och med att de va så dåligt så kommer jag inte bygga så det möter ner med skärmkanten som original utan blir mitt på skärmen som early bay, tror de blir bra 
Använde mig av riktig 2k primer och klabba lite här oh var och framförallt där jag inte kommer komma åt när bakskärmen är monterad 

Och ungefär här är vi nu, bakskärmen är så gott som redo och inpassad, kommer lägga den omlott med original skärmen i ovankant med en falsad kant, dessvärre så vill skärmen inte bli så rak, de blir höga punkter samt låga så det är ju helt enkelt spänningar i den jag inte reder ut! Har en god vän som har stenkoll på sånthär som ska komma och hjälpa mig men under tiden så ska jag vända på bussen och börja med andra sidan 

De va allt för tillfället