1

Hallå, kära forumanhängare!

Som ni ser så har en ny användare som kallar sig "Redaktionen" dykt upp på forumet. Redaktionen har ett konto som vem som helst med moderatorstatus kan logga in på - i dagsläget 4-5 personer med gott hjärta, uppåtsträvande ryggrad samt en rättvis och vänlig attityd.

Redaktionen har som uppgift att se till att forumets regler http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4 efterföljs. Vi gör detta för att Boxerville växt sig såpass stort (vilket naturligtvis är jättekul) och att det inte längre funkar med ett helt icke-modererat forum.

Som användare kan du rapportera ett inlägg genom att klicka på "rapportera" nere i högerkanten under varje inlägg. Observera: Bara för att du rapporterar ett inlägg betyder det inte att vi tar bort det. Vi läser igenom varje rapport och inlägg noga, och tar sedan ställning till huruvida ett inlägg ska tas bort eller inte. Alla människor har olika inställning till vad som är rätt och fel, och vi försöker att vara så rättvisa och vidsynta som vi bara kan parallellt med att följa reglerna. När Redaktionen tar bort ett inlägg så lämnas ingen rapport i tråden; inlägget tas helt enkelt bara bort. Hittills har vi fått in ett tiotal rapporter och tagit bort 4-5 inlägg.

En annan sak som är viktig i sammanhanget är att vi behandlar alla användare lika (förutom spammare, som vi redan har bannat ett 50-tal utav). Ingen person har högre status än någon annan på forumet, inte ens medlemmar i redaktionen. Det går alldeles utmärkt att rapportera inlägg från Redaktionen, precis som vilken annan användare som helst.

Vi ber er alla sålunda snällt och uppriktigt: Var hövliga, rättvisa, schyssta. Respektera forumets medlemmar, vi som jobbar med Boxerville samt forum-reglerna. Redaktionen har skapats för att skapa ett bättre forumklimat för alla dess medlemmar.

Vi önskar dig en trevlig vistelse på Boxerville! / Redaktionen

2

Tror det här kommer att bli bra, men för öppenhetens skull borde det framgå vilka som ingår i Redaktionen. En anonym moderators-användare med okända medlemmar tycker jag blir lite för hemligt.

3

HenrikL skrev:

Tror det här kommer att bli bra, men för öppenhetens skull borde det framgå vilka som ingår i Redaktionen. En anonym moderators-användare med okända medlemmar tycker jag blir lite för hemligt.

Japp, det kan nog stämma. Vi ska ta upp detta för diskussion. Tack för din feedback!

4

Öppenhet funkar om alla respekterar denna vilket är omöjligt med så många olika användare och personligheter.

Personligen har jag inga som helst problem med "hemlighetsmakeriet" runt redaktionen som exempel på hur olika vi tänker.

Se hur det gick för en del moderatorer på gamla MB, uthängda och utsatta för en hel del otrevliga mail pga att de var offentliga (försvarar dock inte allt som sas och gjordes utav en del moderatorer heller).

Och JA, jag var MB klubbmedlem på den tiden.
Och NEJ, jag var inte moderator.

5

Har heller inga problem med att redaktionen är hemlig, kör på ICQ/ab

6

Bengt H skrev:

x2 och hoppas att redaktionen håller en hård linje..

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

7 Senaste redigerad av vwentusiasten (2011-10-25 18:42:52)

Bengt H skrev:

x3  ( tror inte att offentliggöra redaktionen är så bra. personlig åsikt )

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

8

X4 ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

9

ICQ/ab 5

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

10

Nä håll den hemlig för deras egen skull tro mig jag vet  ICQ/ad

West Coast Volks
Attitude is everything !

11

x6
Bör nog hållas hemligt , annars är väl risken för utfrysning och allmän mobbning överhängande stor tyvärr Default/hmm

12 Senaste redigerad av VwGoran (2011-10-25 19:22:34)

x7 håll det hemligt. Finns ingen anledning att dessa personer som gör ett bra jobb ska bli uthängda och få skit.

Här ska vi bannemej ha en trevlig attityd till varandra, även om man har mekat med vw's i 40 år eller började skruva igår. ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

13

x8,,,är nog lugnast så ändå,, ICQ/ag

Typ 1 -58

14

dito.. tycker alla ni som arbetar med att vi användare kan "nyttja" detta forum skall ha alla tummar upp. och skit e det sista ni skall ha!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

15

Om det är rättvist och fungerar så tycker jag att det är ok med en anonym moderatorgrupp.
Skulle det inte fungera och bli tjafs, så måste man ju göra nått åt saken.

16

detta är lite som "the stig" på top gear!    ICQ/af
kommer  vi nånsin och få se vilka som gömmer sig bakom webrarna...  ICQ/ab

17

Lite MIB är aldrig fel..håll hemligt,blir bra det!

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

18

VwGoran skrev:

x7 håll det hemligt. Finns ingen anledning att dessa personer som gör ett bra jobb ska bli uthängda och få skit.

Här ska vi bannemej ha en trevlig attityd till varandra, även om man har mekat med vw's i 40 år eller började skruva igår. ICQ/ab

Mycket bra sagt!!

19

Redaktionen är klockren!! Hängt på mången forum och sett att det (tyvärr) behövs! Kör under cover! Default/smile

http://tufftill1000.blogspot.se/ 

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

20

Fick reda på igår varför J:son inte är här längre. Just pga tillsättandet av Redaktionen. Han tycker tilltaget stinker "MadBrain" = MeanBugs.
Och han sa uttryckligen till mej att "Hälsa dom det".

Så var det gjort. När ryker detta inlägget bort?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

21

25hpman skrev:

Fick reda på igår varför J:son inte är här längre. Just pga tillsättandet av Redaktionen. Han tycker tilltaget stinker "MadBrain" = MeanBugs.

Varför skulle ditt inlägg ryka? om han väljer att inte hänga på ett forum för att det måste modereras så är det väl inget konstigt med det? alla gör som dom vill...  Default/hmm

22

25hpman skrev:

Men snälla nån, kliv av martyrhästen nu... har inte du och jag diskuterat detta till leda?

"Daddy Cool"

23

25hpman skrev:

Gaaaaah!!!! Hjääääälp!!! Stoppa pressarna, BV måste omg ta bort redaktionen så vi får tillbaka stackars J:son. Hur ska vi klara oss annars........

24

Som alltid - det går ju inte att tillfredsställa alla. Synd bara att man väljer att avsluta sitt BV-konto på grund av en redaktion - speciellt innan man sett hur just BV's redaktion kommer att sköta sitt jobb. 1700 medlemmar är imponerande, men med så många personer inblandade kommer det naturligtvis att bli turbulens.

Vi har tagit beslutet att tillsätta redaktionen för att göra forumet bättre - inget annat. Jag undrar hur pass många gånger vi kommer att behöva understryka detta innan alla förstår, men vi hoppas att allteftersom tiden går så kommer folk att inse att vi som startade forumet inte är ute efter att sabba det - utan att göra det så bra som möjligt. Finns liksom ingen poäng annars. / Jonas

"Daddy Cool"

25

Låt inte det här forumet förstöras av en massa dravel om raderade inlägg. Det är isf precis som den sista tiden på MB. Redaktionen behövs tycker jag.  Jag är ganska säker på att den är rättvis och bara raderar de inlägg som gör mer skada än nytta. Den vill ju, som Jonas skrev, bara forumets bästa, och finns ju bara för att den visat sig behövas.

Ducati Monster 1200S