251 Senaste redigerad av Grenje (2013-02-01 20:03:04)

Njaee michaelth... Säkert både två, tre och fyrkrets om jag väl skulle börja forska lite djupare. Men jag visste ju att jag var i det närmsta tom på bromsvätska. Och när paniken väl slår till fungerar ju varken det ena eller det andra huvudet. ICQ/an  Vågade helt enkelt inte chansa. ICQ/ae

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

252

UPPDATERINGSDAGS!!!!

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

253

Vart de sånt sug efter filmen på mitt vänstra bakhjul så du faktiskt gick ut å gjorde nå? ICQ/ag

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

Instagram: bob.turri

254 Senaste redigerad av Grenje (2013-03-18 19:21:32)

UPPDATERINGSDAGS!!!!

Så va 17 gör jag om dagarna egentligen? Händer de INGENTING på´n hän sia sjön??? Default/yikes

Jodå, en hel del trots allt faktiskt. Men mest i det tysta. Hjälpte ju Skäggo bara senast igår med lite rostlagning på hans nya projekt. VAD får ni däremot ställa honom till svars för. Ansvarar INTE för andra dårars snedsteg. (He he, jag har ju fullt upp med MINA)
Men åter till ordningen nu. Jag tappade sugen på Fille efter att bromsarna låste sig, så därmed får han stå ute ett tag nu å skämmas. Eller "mogna" som det så fint brukar heta. ICQ/ae
Faktum är att jag under året samlat på mig lite prylar (fått, köpt och bytt. En del rena donationer.) till "Den Storkukade Keramiken" som 50-Split på fyllan myntat. Och då ivern över detta för tillfället har tagit överhanden fick den nu lite förtur. Så kul att få lättskruva lite för en gång skull utan att behöva skita ner sig med bromsvätskor å motorolja. ICQ/ab

Nåja. Som de flesta redan vet var den ju i det närmaste plockad på det mesta av värde då den väl landade i mitt Café. I princip bytte jag åt mig en tom kaross på 4 hjul. Hyffsat frisk platta förvisso, men mer var det inte. Men efter dryga 25 år på en gödselstack är man ju alldeles förvånad att det ens fins taket kvar. Så ni förstår juh. Själv var man ju överväldigad. Jag bara älskar jag den. Skicket, kulören, patinan... Underbar! 
Och bevisligen startade den (om än med lånad motor) och kördes för egen maskin till Helsings smått inofficiella VW-träff i somras. Väl framme lockade den till sig en hel del leenden och glada kommentarer. ICQ/ab  (Se tidigare uppdateringar i tråden)

Så... Många har man att tacka för prylarna som ramlat in för att hjälpa mig att komplettera "Den Storkukade". Koch, Patrik B, 50 Split och fo eldarc bara för att nämna några. För att inte tala om trogna vapendragare som Skäggo och Mentor Helsing. Lika spända som jag om vad som ska bli. Så tack, tack, tack, Hjärtattack!

Bilder och uppdateringar kommer.

Ps. Efter dagar av velande och kval kaaaaan Fille faktiskt kanske vara till salu. Jag har fått inse att jag som skolpojke och småbarnsförälder aldig i helvete kommer att hinna få den besiktad och körklar för sommarens träffar som läget är nu.
Så... om nån är sugen på en riktigt Cool Taijgagrön Kleinbus med inte alls för mycket jobb kvar på, så är det bara att skicka ett mail. Pengar är kul, men byten är ju inte heller främmande. Tvärt om faktiskt, om vi kan komma överens. Då hellst en ganska fin 1303s förstås. Men som sagt; kärleken är evig. Föremålen växlar... ICQ/ae

Post's attachments

IMG_0052 - Kopia.JPG, 223.22 kb, 816 x 612
IMG_0052 - Kopia.JPG 223.22 kb, 186 downloads since 2013-03-18 

IMG_0148 - Kopia.JPG, 259.03 kb, 816 x 612
IMG_0148 - Kopia.JPG 259.03 kb, 160 downloads since 2013-03-18 

255

bumbi_ skrev:

Vart de sånt sug efter filmen på mitt vänstra bakhjul så du faktiskt gick ut å gjorde nå? ICQ/ag

Ha ha. Tagen på bar gärning.  ICQ/ag  Mmm.... MYCKET avundfiken på din bil ska du veta. Men det kanske sporrar mej att sätta snurr på MIN med, till slut å lite tur.  ICQ/ad 
Ett gott köp tycker jag och grattis till modet att stå utanför "Splitbuss-klanen". Längtar att få se den. ICQ/ag

256

haha ICQ/ag ja du får ta å gö klart den så kör vi ikapp sen! ICQ/ad  Kom på de nu! Inte råkar du ha wiren till motorluckslåset kvar i din? skulle haft tjockleken på den ICQ/ae

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

257

Kaaaan du ge dej 17 på, Mannen! Ska kolla det!  ICQ/ad

258

voore grääääjt de! ICQ/ag så ska ja bara lyckas få upp den där j**la luckan  ICQ/am den har lyckats låst sig på nå müsli vis ICQ/ae

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

259

Määän va är de man säger? Med vilja, våld å Vasselin går de mesta in. ICQ/ad

260 Senaste redigerad av Grenje (2013-03-18 20:24:23)

Glad i hågen åkte jag hem från White Out, Borlänge med Keramikgrün lucka (efter en bra mycket gladare kväll med coola polare) ICQ/ag  Tyvärr blev det inte den färgmatch jag hade hoppats på när den väl polerats upp och monterats på bilen. Ja ja, man kan ju inte ha tur jämt. ICQ/ab Och jämfört med den som redan satt där förgyller den lätt "den Storkukade" som marmor på Taj Mahal. Så den får sitta, åtminstone tills vidare. Så vida inte någon vänlig själ råkar sitta på en Keramikgrün L 419 och för ett smidigt byte skulle vilja hjälpa mig. Någon? ICQ/ab

Post's attachments

IMG_0138 - Kopia.JPG, 178.43 kb, 816 x 612
IMG_0138 - Kopia.JPG 178.43 kb, 155 downloads since 2013-03-18 

IMG_0150 - Kopia.JPG, 168.13 kb, 816 x 612
IMG_0150 - Kopia.JPG 168.13 kb, 141 downloads since 2013-03-18 

261

Näää,och inte gav mitt tips på huv något heller...så tyvärr bara att leta vidare..kul att höra av dig dock...planerar hälsingepojkarna någon träff nedåt till sommaren?Vore ju kul att bråka lite med varandra på Bug Run om ni skall dit..Michaelth och jag lovar vara SÅÅÅ snälla mot er om ni kommer och delar pilsner med oss på campingen..det vore väl nåt? ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

262

Fan va synd på luckan =/ jag har en framhuv som var mörkare än den luckan så den kanske passar.

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

263 Senaste redigerad av Grenje (2013-03-18 21:36:43)

fo_eldarc skrev:

Fan va synd på luckan =/ jag har en framhuv som var mörkare än den luckan så den kanske passar.

Ha ha. Skulle inte förvåna mej om det är rätt färg då, Martin. Passa den åt mej då är du snäll? Å nej då, Bakluckan sörjer jag inte alls. Tvärt om. Hittar jag ingen "orginal" så får den hänga med vettu!  ICQ/ab Du har gjort en gammal man RIKTIGT glad ska du veta. Å jäklar sån god ÖL du hade att bjuda!!! 12 tummar upp!!! ICQ/ag

264

jag ska titta på luckan imorgon tror dock att det är lite rost i framkant på den. men det kanske funkar? tar nån bild och skickar til dig.

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

265

Jajamäään!!! Skulle va kul att träffa å ljuga lite med er under lite mindre "stressade former". Siktar på de, hörrödu. Eventuellt tar jag med mig Thomas och Vincent också (de som gjorde sällskap med mig ner i december) Vincent (pojken) är otroligt motorintresserad och pratade om vår grej i dagar efteråt sen vi varit ner, (för att klargöra och få dig att förstå hans "speciella sätt" så har han liksom min dotter gått igenom mängder av behandlingar för sin hjärntumör och därför fått ett lätt autistisk intresse i sitt liv. Enda skillnaden egentligen är att han lever) Pappan, Thomas däremot BEHÖVER och mår nog bara bra av att få dunkas in lite motorintresse.  ICQ/ae  I annat fall tänker jag ställa till en grillfest i mitt garage lagom till Cruisingen här i Ljusdal. Varmast välkommen då!  ICQ/ab

pompejus skrev:

Näää,och inte gav mitt tips på huv något heller...så tyvärr bara att leta vidare..kul att höra av dig dock...planerar hälsingepojkarna någon träff nedåt till sommaren?Vore ju kul att bråka lite med varandra på Bug Run om ni skall dit..Michaelth och jag lovar vara SÅÅÅ snälla mot er om ni kommer och delar pilsner med oss på campingen..det vore väl nåt? ICQ/ad

266

Skönt att se folkvagnar och solsken i Bös & cafét igen!  Tycker de varit lite mycket annat skrot som Fikusar ,Mazda som tagit din ack så viktiga VW tid ifrån dej. Full fart framåt Pastor Grenje!

You´ll never know...

267

Ta med så många du bara kan...ni verkar ju vara ett glatt gäng allihopa ICQ/ae Vore jättekul att träffa Vincent och Thomas igen,trevliga båda två...när går Ljusdalscruisen?Passar det under semestern,vet man aldrig.... ICQ/ag Måste veta vad ovalen går för,eller hur!  ICQ/ae

late,
in love,
and a little drunk..

268

Määän Mäster Helsing!!! Jag FÖRSTÅR ju bara inte??? Är jag för snäll? Har jag bristande karaktär?? Eller är jag bara rädd att få pungkulorna avbitna av en svartsjuk Same....? ICQ/an

269

pompejus skrev:

Ta med så många du bara kan...ni verkar ju vara ett glatt gäng allihopa ICQ/ae Vore jättekul att träffa Vincent och Thomas igen,trevliga båda två...när går Ljusdalscruisen?Passar det under semestern,vet man aldrig.... ICQ/ag Måste veta vad ovalen går för,eller hur!  ICQ/ae

Alltid helgen innan midsommarafton!! VÄÄÄÄÄÄLKOMNA!!! Sängplats finnes till förfogande i tidigare nämnda buss.  ICQ/ad

270

Tack för inbjudan,det vore trevligt,men då jag är en man som agerar väldigt mycket på impuls så får vi se om det passar,men roligt vore det ju onekligen... ICQ/ae

late,
in love,
and a little drunk..

271

Oj oj! Precis som mej alltså då?? Jamän då lär vi få kul! ICQ/ab  Som Helsing säger; "Vet du... JAAAA!! Äventyr!!!!! ICQ/ag

272

Betvivlar inte en sekund att det skulle kunna bli hur galet som helst...men om vi kommer upp kanske Farbror Helsing kan sno ihop ett litet skrotsafari-äventyr åt oss i samma veva..vore trevligt..han verkar ju bo i skogen nuförtiden med tanke på vad han hittar.. Default/yikes

late,
in love,
and a little drunk..

273

De får nog bli lite som Jurasic Park då, pompejus. Vääääldigt arrangerat. Oftast är han så hemlig att inte ens vi vet. Om ens frun. ICQ/ad  Förän det är dags att bärga vill säga. DÅ jäklar får vi veta mer än vi ens vill. Helst på plats... ICQ/ae

274

pompejus skrev:

....sno ihop ett litet skrotsafari-äventyr åt oss i samma veva..vore trevligt..han verkar ju bo i skogen nuförtiden med tanke på vad han hittar.. Default/yikes

Nåja, en rosa 1302:a, nån gammal harv och en kirunacabbad 240 ska jag nog kunna visa er. Välkommen!  ICQ/ae

You´ll never know...

275

Nä blir det inte bättre än så så stannar vi nog i "götet".... ICQ/ad Men vänta ett tag ,där har ju faktiskt Grenje ett jättebra förslag om hur man kan göra glesbygden till en semesterindustri..ett litet tuff-tufftåg där man åker runt på mossarna och tittar på strategiskt utplacerade barndoorbussar och tidiga splittar,allt förevisat av Farbror Helsing i lederhosen med megafon i näven och kryddiga historier
om hur det var på den "gamla goda tiden"när de här vagnarna fanns lite varstans...kunde funka!Kom ihåg var ni hörde det först.. ICQ/ad

late,
in love,
and a little drunk..