1 Senaste redigerad av Berg (2018-09-24 18:37:58)

Hur har ni gjort som renoverat era pop out sidorutor?
Skall plocka ur rutorna för att kunna blästra, lacka och byta gummi.
Mina skruvar sitter som berget, borrar ni av skallen för  att sen borra ur och gänga om? Vart får man isåfall tag på nya skruvar?

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
Volvo V90 D4 Momentum business advanced. -17
Audi A3 1,4TFSI -13

2

Ja det var inte roligt det... gjorde ju några stycken på min buss... var nog inte många jag fick loss från mina, så borrade väl ut ett gäng, beställde ett gäng skruvar från UK, kan ha några kvar beroende på hur många du behöver.

3

GB skrev:

Ja det var inte roligt det... gjorde ju några stycken på min buss... var nog inte många jag fick loss från mina, så borrade väl ut ett gäng, beställde ett gäng skruvar från UK, kan ha några kvar beroende på hur många du behöver.

Har inte försökt att ta isär dem än men troligtvis behöver jag 8 st skruvar.

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Audi A3 1,4TFSI -13

4

gummi mellan rutorna har jag nya liggandes.behövde inte mina då ja köpte nya nått du vill köpa billigt mvh peter

splitbuss 62a.bubbla.65a bubbla.66a golfmk180.polo05.touran 2015

5

dr_snuggels skrev:

gummi mellan rutorna har jag nya liggandes.behövde inte mina då ja köpte nya nått du vill köpa billigt mvh peter

De köper jag gärna!

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Audi A3 1,4TFSI -13

6

Jag köpte skruvar i lösvikt på bauhaus, var väl försänkta M3 om jag minns rätt. Dom var givetvis för långa, men det vara bara att kapa.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

7

Berg skrev:
GB skrev:

Ska försöka komma ihåg att kika hur många jag har när jag är förbi garaget nästa gång så kan du väl återkomma när du vet hur många du gått bet på... så kan jag skicka ICQ/ag

8

GB skrev:
Berg skrev:
GB skrev:

Ska försöka komma ihåg att kika hur många jag har när jag är förbi garaget nästa gång så kan du väl återkomma när du vet hur många du gått bet på... så kan jag skicka ICQ/ag

Lysande  ICQ/ay

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Audi A3 1,4TFSI -13

9

Berg skrev:
dr_snuggels skrev:

De köper jag gärna!

dom är dina ICQ/ab

splitbuss 62a.bubbla.65a bubbla.66a golfmk180.polo05.touran 2015

10

https://boxerville.se/forum/viewtopic.p … 18&p=8

Här ser du lite hur jag gjorde.
Men bra mejsel och skruva och rostlösning.
För övrigt är det M3.3 om jag inte minns fel.
Rengör skenan väldigt noga i bågen och ha diskmedel för att få in gummilisten.
Gummilisten i karossen måste jag limma i hörnen då den lossnar.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

11

Jo det finns skruv, och det var M3.nånting... så säg hur många du behöver bara så skickar jag  ICQ/af

12

Lite mer frågor kring skruvarna....Jag tog ikväll isär ramarna efter att borrat av skruvskallarna, dock har gängorna blivit skadade och tyvärr fick jag inte borrat helt i centrum på skruvarna så en del av gänga är tyvärr borta ICQ/an
Samma sak är det med gängorna till gångjärnet, fick borra bort några skruvar där oxå, vad tror ni om att borra upp hålen även om de inte är helt i centrum och gänga om till M4, finns det bra skruvar nånstans med ungefär rätt storlek på skallen och längd?

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Audi A3 1,4TFSI -13

13

Berg skrev:

Lite mer frågor kring skruvarna....Jag tog ikväll isär ramarna efter att borrat av skruvskallarna, dock har gängorna blivit skadade och tyvärr fick jag inte borrat helt i centrum på skruvarna så en del av gänga är tyvärr borta ICQ/an
Samma sak är det med gängorna till gångjärnet, fick borra bort några skruvar där oxå, vad tror ni om att borra upp hålen även om de inte är helt i centrum och gänga om till M4, finns det bra skruvar nånstans med ungefär rätt storlek på skallen och längd?

Borra nya hål och gänga med korrekt gänga och använd korrekt skruv.
Det är trångt och svårborrat då det är plåtpressningar innanför som tar i.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

14

Mogge skrev:
Berg skrev:

Borra nya hål och gänga med korrekt gänga och använd korrekt skruv.
Det är trångt och svårborrat då det är plåtpressningar innanför som tar i.

Tänker du att borra nya hål intill de gamla?

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Audi A3 1,4TFSI -13

15

Det är M3,5. Jag hade någon gänga som var paj men det gick att gänga upp och montera M4. Lite trångt för gummilisten men det gick. Kanske att jag filade lite på skallen, kom inte ihåg.