Ska regga en 70 KG men tyvärr har parkeringsljuset orange färg och det funkat ju inte. Vad har ni
för tips för att få till ett lagligt lyse? Vill inte ha något tillfälligt utanpåliggande fasttejpat tjafs utan
en mer permanent lösning. Verkar vara svårt att få tag på vita blinkers/parkerings glas.
Jag vet inte riktigt hur det funkar eller ska se ut på nyare ghior, men jag köpte framlampor med parkeringsljuslampa i. Vanliga 7” insatser med park ljus. Finns till bra pris på tex csp.
Har du en USA importerad bil så passar dom insatserna som handsken i hållarna i skärmen:)
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Hittade nu på morgonen vita blinkersglas i England men ganska dyra. Får ta loss mina insatser och se om
det går att få dit vanliga 7", betydligt billigare.
Om du menar positionslykta så är det inte befintlighetskrav på dessa upp till och med -76 vid kontrollbesiktning, fram skall tilläggas. Kolla detta med den som skall registrera bilen.
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
Har man inga parkeringslampor fram får man inte ha några bak heller, allt eller inget. Nu har jag löst
det med konvexa 7" ljusinsatser med inbyggd parkering. Hittade billiga på nätet så problemet löst!!