Vilken funktion har den undre anslutningen på pumpen? Det syns dåligt på bilden men det är två anslutningar på ovansidan, en från tanken och en till förgasarna.
https://www.classicvw.se/bensinpump-t4- … ts_id/4348
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Bränslepump på typ4 1700 pannkaksmotor.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vilken funktion har den undre anslutningen på pumpen? Det syns dåligt på bilden men det är två anslutningar på ovansidan, en från tanken och en till förgasarna.
https://www.classicvw.se/bensinpump-t4- … ts_id/4348
Returledning kanske
Till vad isf?
Hörde en teori idag om att det skulle vara en "dumpventil", om membranet skulle börja läcka så undviker man att bensinen går ner i oljan i motorn.
Nej jag vet inte bara en gissning.
Förresten hur gick det med min växellåda monterad och klar? 
Nej jag vet inte bara en gissning.
Förresten hur gick det med min växellåda monterad och klar?
Bussen står på liften och lådan monteras förmodligen imorgon eller på torsdag!
Väntar in lite beställda delar och det ska småfixas i motorutrymmet, skönt med semester...
Det är en dumpledning som du säger, ifall membranet går sönder så åker bränslet ut där och inte in i motorn.
Det är en dumpledning som du säger, ifall membranet går sönder så åker bränslet ut där och inte in i motorn.
Vad bra, tackar!
Jag hittade ingen renoveringssats nånstans så en ny pump är beställd.
Jag hittade inte heller någon renoveringssats, så jag köpte en ny pump från classicvw i skellefteå. Hittills inga problem med den nya pumpen.
Jag har både pump samt renoveringssats på hyllan... 
Jag har både pump samt renoveringssats på hyllan...
Du kanske är intresserad av en pump i renoveringsbehov då? Jag har en till övers nu... 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Bränslepump på typ4 1700 pannkaksmotor.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.