michaelth skrev:En möjlighet är ju att göra breddade fälgar...
Vill minnas att det var max8 tum breda whitespoke som var lagliga... Men med något.... Breddad kaross funkar det med 10tum breda...bak...
Jättesvårt att råda..beror ju på kaross långa ellerkorta drivaxlar.. Avkortad framvagn? dvs vad man är ute efter för stuk. Kanske har bild på pärlan?
På min buggy har jag 14*5,5 fram och 15*10 bak... 
Äh, jag har bilderna i fotohinken, som numera vill ha ohemult betalt för att man skall kunna länka ut dem. Det mesta är original typ 1 1500 från -68 både bak och framvagn är original, inget kortat förutom plattan, och karossen är rätt bred där bak, en Boonie, eller möjligen en kopia av en sådan, inte direkt världens snyggaste kaross, men ändå...
Jag har inte funnit vare sig five spoke eller white spoke med 4 x130 någonstans, och har liksom ingen lust att skruva på spacers med adapterplattor.
Stuket skall vara körbar street buggy, eller axsnabb busbuggy, har nu glömt om det är en AS eller AD motor som sitter i, som är "litet fixad" inga stora eller dyra grejer, men motorn går väldigt bra och med tanke på buggyns låga vikt och låga utväxling accelererar den "rätt bra".... 
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."