1 Senaste redigerad av Mr 56 (2018-04-21 20:07:18)

Jag har börjat riva lite i bromsarna till Cabben.

Och hittat två framsköldar med 40mm backar.

Till bak har jag hittat två sköldar med 30mm Backar?
Ska det vara på det sättet??

Ska det inte vara 40mm både bak och fram?

Är det nått fippel med handbromswire när man sätter på en 58 låda på en 56'a platta?
Har för mig att jag läst om det...

Post's attachments

IMG_0208b (Medium).jpeg, 176.49 kb, 768 x 851
IMG_0208b (Medium).jpeg 176.49 kb, 55 downloads since 2018-04-21 

IMG_0209b (Medium).jpeg, 148.87 kb, 771 x 768
IMG_0209b (Medium).jpeg 148.87 kb, 66 downloads since 2018-04-21 

"ljushuvud"

2

58-64 är det 40 fram o 30 bak, framcylindrar har jag för mig är 21mm, bak 19mm, det blir ok bromsar, har kört med det på min -52:a i många år. Jag skulle gå på -56:ans sköldar bak så blir det inget strul med handbromswiren.

3 Senaste redigerad av Mr 56 (2018-04-22 05:30:26)

OK Passar 56'a sköldar på 58 axlar? Med tanke på lager och hubbar?

21 o0ch 19 cylindrar verkar det som jag köpt för många år sen.

Ska se om jag kan gröva fram 56 a sköldarna nånstans, i bra och ha högen.

"ljushuvud"

4

Jag har 60-tals grejer bak på ovalen och jag har för mig att man kör handbromsen i nerderkant istället för ovan som det är orginal... har jag för mig... var ett tag sen jag gjorde operationen, hittade nån tråd på The Samba om det Default/hmm

5

GB skrev:

Jag har 60-tals grejer bak på ovalen och jag har för mig att man kör handbromsen i nerderkant istället för ovan som det är orginal... har jag för mig... var ett tag sen jag gjorde operationen, hittade nån tråd på The Samba om det Default/hmm

58 och framåt kommer väl wiren in framifrån i botten.
Men jag har för mig att man flyttat på handbromsen så wirelängden blir fel.

Jag fpår tillbrinag tid med min vän Google ikväll.

Har tagit isär 56 grejor men de ser ut som kriget och sen stämmer ju inte lagerbanorna i ytterändarna mellan 56 och 58.

Det här är lite som Cheva Smallblock allt passar MEN!! :-).

"ljushuvud"

6

Jag skulle vilja påstå att handbromsvajer -55 kommer in i ovankant. Då har du justeringen framme vid ramhuvudet.
På din 56:a bör justeringen sitta vid handbromsspak följaktligen kommer vajern att gå in i framkant på bromsskölden.
Använd lager överfall som suttit på drivaxelrör (56 ?) och bromssköld och trumma matchas (58).

7

Lars.T skrev:

Jag skulle vilja påstå att handbromsvajer -55 kommer in i ovankant. Då har du justeringen framme vid ramhuvudet.
På din 56:a bör justeringen sitta vid handbromsspak följaktligen kommer vajern att gå in i framkant på bromsskölden.
Använd lager överfall som suttit på drivaxelrör (56 ?) och bromssköld och trumma matchas (58).

Justeringen sitter vid spaken.
Men Wiren går runt och komme rin bakifrån på den gamla 56'a lådan.

58 Lådan (som jag ska använda) kommer wiren in framifrån.

Båda varianterna har 30 mm bormsband.

Om jag tar 56 sköldar och trummor, så passar original wiren.
Tyvärr har jag bytt bort min 58 platt annars kund ejag mäta på den.

"ljushuvud"