Tja!
Hur gör man?
Jag har fått fatt i en veteranmotorcykel från 1974 men antar att det borde vara lika för alla veteranfordon.
Denna har gått på en gård från typ slutet av 70talet tills jag köpte den och när jag fick ta över den så saknades nummerplåten och regpapper.
Jag har ringt polisen och ramnumret är inte registrerat som stulen.
Men nu kommer man till det svåra... riksarkivet vill ha regnummer för att kunna söka och transportstyrelsen vill ha ursprungspapper för att kunna göra sin kontroll.
Är det någonting jag kan göra för att lösa detta dilemma?
Funderar på om man kan få ett dokument från förra ägaren där han skriver under på att han ägt fordonet sen typ 1979.
Och sen skicka in de till transportstyrelsen för att få sitt godkännande av ursprungskontrollen?
Men sen vet jag inte om jag kommer stöta på fler problem... vad händer efter ursprungskontrollen?
Hur får man papper på vad som är hojen och vad som är fel så besiktningspersonalen vet vad de ska göra?
Kan man då ta pappren från en likadan hoj som säger vad som är från fabrik?
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

