Den här tråden borde kanske ligga under "elektriskt" och just i skrivande stund pågår en liknande diskussion där. 
Det finns mycket skrivet i ämnet redan och jag ska försöka sammanfatta mina tankar i ämnet.
Man behöver inte nödvändigtvis tänka att det ska gå runt rent kapacitetsmässigt, har man ett halvtomt bobatteri vid start av bussen, så har man ju klarat förbrukningen. Ofta stannar man ju bara en natt eller två på ett och samma fricampingställe, men det är klart, för off-grid-entusiasten är både stora paneler och batterier ett måste.
"ser på TV" gör man i bussen på datorn och den laddas med fördel under färd och får gå på sitt eget batteri i den mån det går. Man behöver kanske bara ladda den hälften av tiden om man tänker efter. Detsamma gäller ju telefonen. Har man bildrörsburk är ju saken en annan förstås... 
Kompressorkyl är det enda rätta, alternativet är kylbox med isklampar. Kompressoraggregaten är så sjukt strömsnåla och effektiva att man ofta kan låta stänga av dem under nätterna, bra både för nattsömn och elförbrukning.
Detta med några ledlampor och stereo är sällan något problem att driva någon dag eller två på ett batteri UTAN solceller. Jag har dock självt tänkt installera detta om jag har en förestående fricampingtur på gång, men jag kommer nog betrakta solcellens bidrag som ren bonus, en ytterligare försäkran.
Grinder and paint, makes me the welder I ain't