Tändningslåsets anslutning 50 kopplas till reläets 86.
Reläets 85 kopplas till chassiejord.
Reläets 30 kopplas till batteriplus via en 10 eller 15A hängsäkring, kanske 10A räcker.
Reläets 87 kopplas till startmotorns solenoid, manöverspänningen anslutning 50 som brukar vara en flatstiftsanslutning (inte sällan är denna dubblerad). Reläet placeras så nära startmotor och batteri som möjligt, under baksätet, så att kablarna till 30 och från 87 till 50 på solenoiden blir så korta som möjligt, dessa bör vara 2,5mm2 eller grövre. Kabeln mellan tändningslåsets 50 och reläets 86 kan vara klen, 1 eller 1,5 mm2, likaså den till reläets 85.
Tag ut säkeingen och du har ett stöldskydd, en startspärr.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."