1

Någon som har erfarenheter av CB:s Panchito toppar?

2

Panchitotoppar var från början gjorda på Mexicotoppar med 043nr. Dom topparna var väldigt prisvärda som vassa gattoppar. Idag är dom med all säkerhet gjorda på Kinatoppar så frågan är hur bra är kinesgjutningarna. Jag har byggt flera motorer med kinatoppar men med reservation av att det finns ett otal olika gjutningar. Eftersom jag portar själv så tar jag bort styrningarna och sätter dit styrningar med skalle efter portning. Jämfört med Empi har CB väldigt få misslyckade produkter genom åren så jag tror att panchitotopparna är ok. Scat säljer också kinatoppar som bearbetas i USA. Dom har lång tändstiftsgänga och 40x35,5 ventiler. Också ett bra val.

3

Sök på panchito på thesamba, finns en 14 sidor lång tråd från 2016 med namn "the best street head........".
Det är Autolinea som står för gjutningen.  Känns fortfarande väldigt prisvärda.

4

Nu vet jag inte var du bor men jag har ett par cb 044 panchito toppar ligger till ett motorbygge jag håller på med. Ser enligt mina amatör kunskaper bra ut. Du är välkommen att kika på dom om du vill? Bor strax utanför Örebro.

Learning by experience is a great way to spend money...

5

Nya toppar behöver lite kärlek med ventilsätena, dom är inte så fina när dom kommer ifrån tillverkaren.

Anders