Hallå! Kanske en dum fråga men lika bra att ställa den ändå. Var brukar man dra kabelhärvan från dragkroken? Alltså för att förtydliga, var i bilen brukar man koppla in kabelhärvan i bilen för att med lätthet få med t.ex. blinkers på båda sidor? Kanske är idé att nämna att det gäller en 1303s -73. För har ny kabel så kan dra dit det är lättast men den som följde med det begagnade draget var bara ca 1,5m.
Tack på för hand! 
1.5m borde vara ok. Jag minns inte om det är annorlunda på en 1302-03 men de äldre har kablage till bla bakljusen kommande genom c-stolpen ut i mottorummet. Följ dina kablar från dina bakljus då hittar du nog en gemensam punkt/kopplingsstycke där släp-kablaget kan kopplas ihop med bilens kablage. Inte många trådar att hålla reda på
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand
Det jag sett på en 1303 med dragkrok, är att det finns en extra kabelgenomföring i vänster bakre hjulhus, intill den befintliga till vänster bakljus.
Chassijorden, brun kabel, hade egen anslutning med plåtskruv och taggbricka på insidan av karossen. De övriga kablarna, utom höger blinkerskabel, var anslutna med kabelskoförgrening till kablarna till vänster bakljus innanför den kladdiga ljudisoleringsmattan.
Kabeln till höger blinkers, var dragen i skyddsslang framför fläktkåpan bort till högersidan där den smet inunder ljudisoleringsmattan och anslöt med kabelförgrning till höger blinkerskabel.
Backljuset var inte anslutet till släpvagnskontakten. I släpvagnskontakten brukar det finnas ett extra stift, som kan användas till just backljus, dimbakljus eller laddning av batteri i husvagn, men detta stift användes inte här.
Eftersom det var skyddsslang, och ordentliga kabelgenomföringar såg det ut som det var proffsigt gjort på verkstad, men jag vet ju inte om det var hos generalagenten eller hos någon annan.
jag tackar för svaren! Så ska jag se om jag kan få till det snyggt! 
Tack för den här tråden! Samma fråga. Återigen har man lärt sig att läsa först och fråga sen. Men jag kanske återkommer om det skiter sig.
Tack för den här tråden! Samma fråga. Återigen har man lärt sig att läsa först och fråga sen. Men jag kanske återkommer om det skiter sig.
Ja gör det!
Det är väldigt viktigt att du får ordentlig chassijord ut i släpvagnen, om inte får man en del konstiga effekter där bromsljus och blinkers kan lysa svagt samtidigt. Detta då strömmen i så fall letar sig tillbaka till batteriminus genom de tjockare glödtrådarna i dessa lampor.
Himla bra att du kollade med sökfunktionen innan du ställde en ny fråga, utan istället hakade på en gammal!